Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 4058 ggr
Georges
0

Opererad gallblåsa.

Hej min mamma har precis börjat på LCHF och hon har för ca 10 år sedan opererat bort sin gallbåsa, nu undrar hon hur denna LCHF kost kommer att ge för effekt för henne, om allt detta fett kommer att kunna bearbetas iaf utan gallblåsa? Hon upplever att hon mår illa och bli dålig i magen av för mycket fett, kan det vara så att det bara är en övergångsfas eller reagerar kroppen på att hon inte har en gallblåsa?

MVH

Zepp
0

Det är levern som producerar gallvätskan o blåsan är bara en förvaringsplats!

Det där illamåendet är nog mest omställningsbesvär!!

Det enda man skulle kunna tänka sig skulle kunna vara något problem är att man inte kan äta för mycket fett åt gången.. men det verkar inte som så, vad de som är utan blåsa skriver här!

Och skulle man inte lyckas spjälka allt fett, så kommer det garanterat att märkas.. man får fettdiareer!!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

sigyn
0

Jag opererade bort min gallblåsa förra året i april och började med LCHF i juni och det har inte vållat mig några besvär. Det är som Zepp skriver att galla produceras i kevern och när förvaringsplatsen inte finns så passerar gallan rakt ut i tarmen och blir inte liggande i blåsan. Fettdiarréer har jag aldrig haft några ännu så det är bara att äta Flört

emji
0

Här är en till med bortopererad gallblåsa (för många år sedan). Jag har inga som helst problem med att äta LCHF-kosten.

willas
0

Min gallblåsa opererades bort för över 15 år sedan. Jag har ätit LCHF i ett halvår nu utan problem med gallan.