1 år sedan start
Nu är det ett år sedan jag började med Atkins/LCHF. Jag åt dock mycket kolhydrater April-Augusti så man kan säga att jag har ätit LCHF i 8 månader det senaste året.
Jag har ingen känd negativ hälsopåverkan som uppstått det senaste året.
Min IBS har blivit bättre.
Min hyperhydrosis har blivit bättre (den är viktrelaterad i stor grad vilket jag vet från förut).
Blodtryck och blodfetter är precis som innan, vilket betyder att de är ok.
Jag mår ungefär lika bra på LCHF som jag gör på kolhydratskost. Problemet är att jag rusar upp i vikt på kolhydratskost vilket får negativa konsekvenser. Jag mår dock inte sämre när jag äter kolhydrater, men jag mår sämre av allt fett som lagras på min kropp p g a all insulinutsöndring.
Min motion består av många golfrundor på sommarhalvåret men inget på vinterhalvåret.
Jag har gått ner från 138kg till 119.5kg. Jag gick ner från 138 till 125 på 3 månader. Sedan åt jag kolhydrater i 4 månader och gick upp till 131kg (med väldigt mycket golfspelande). Började med LCHF igen och jag gick ner till 123 på en månad och sedan stod jag exakt still på 123 i 3 månader innan viktnedgången tog fart igen den senaste veckan och jag har rasat 3.5kg!
När jag vägde 138kg så var jag inte diagnoserad med något allvarligare än IBS och hyperhydrosis men jag kände att allting var på väg åt fel håll snabbt och mitt allmäntillstånd blev sämre och sämre. Nu känns allt som om det är på väg åt rätt håll och allmäntillståndet är absolut bättre.
Jag är väldigt nöjd med dessa resultaten och känner mig mycket motiverad att fortsätta denna kosten.
Hade jag inte hittat Atkins/LCHF så hade jag säkerligen vägt över 140kg idag och varit på väg att utveckla allvarliga sjukdomar.
Jag vill tacka många på detta forumet för att de berikar min kunskap om kosten och ger alla möjliga sorters tips. Tackar ödmjukast.
Tack för att du delade med dig av din berättelse Roarkish!
Roligt att höra att du mår bättre nu och att vikten är på väg nedåt!
Lycka till med LCHF:andet! 
Heja, heja, keep up the good work. Det här med hälsa är ju så mångfacetterat. Känner även jag att LCHF har inneburit positiv utveckling på flera områden - och att bara bibehålla hälsan eller stoppa negativa processer på andra - eller så att säga hejda förfallet…
Måste kännas oerhört tillfredsställande att finna hjälp till självhjälp i stället för att behöva äta mediciner. Jag tycker det är oerhört inspirerande och glädjande att få ta del av mångas öppenhjärtiga berättelser om hur man funnit styrka, självförtroende och en metod att tackla tuffa sjukdomsprognoser. Och det utan den där "folkhälsotyranin" som andas att man måste försaka så mycket livets goda.

Härligt att höra =) Grattis!
GoForIt: Absolut. Jag visste att min förra kost var värdelös för mig, men jag valde faktiskt den medvetet och sa öppet att "jag dör hellre 20 år tidigare och äter gott än att jag äter sallader utan dressing resten av livet". Jag blir olycklig av att äta fettsnål mat och jag vill inte leva olycklig. Nu har jag ju hittat ett sätt äta gott och leva länge. :)

#4 Ja visst är det fantastiskt att ha hittat LCHF. Man äter god mat, är mätt och belåten och går samtidigt ner i vikt och slipper en massa krämpor. Nästan för bra för att vara sant…men det ÄR ju sant, tack och lov.