Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 6800 ggr
Andina
0

Slank av Slankets (/Nuggies)?

Jag vill haaaa! Det är i mina ögon en av de bästa påfunden på länge och en jättebra julklapp/nyårspresent i denna kyla. Måste införskaffas snarast! Som försenad nyårspresent till mig själv.

* Värmer
* Jag kan gömma mig i den 
   (Jag kan ha vilka uttjänta kläder som helst under. Jag
   slipper se hur slank jag inte är…)
* Tar emot spill och stänk - vid matlagning och 
   inmundigande
* Byta ut pyjamaspartyn mot slanketspartyn
* Sova, äta, läsa, arbeta iklädd slanket - lev vardagen
   iklädd slanket 

Fler användningsområden?
Frågan är också - blir jag slank av den också??? 

Någon som har slankets

OT, jag vet, men kunde inte låta bli. Jag är en stor fan av filtar och kuddar o liknande tingestar - så jag föll som en fura för Slankethysterin som är på frammarsch. :)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Medlem
0

Jag fick en sådan ifjol men jag har inte testat den än. Obestämd

ebet
0

Skulle inte våga testa. Om jag måste hoppa upp och kolla vad hunden har gjort för bus innan han försvinner med det erövrade föremålet, jag skulle nog inte komma så långt invirad i detdär..Glad hoppas du inte ha r en bushund hemma

Sheena
0

Gav en sån till svärmor i julklapp.. den va super säger hon. Passa perfekt, hon fryser jämt o älskar att sitta med ett korsord.. hihi!

Andina
0

Det finns en lang variant - som sákert gar bra att sova i - och det finns en "rese-variant" som ár kortare (ca 165 cm eller nat sant)… kanske skulle den va bra till dem som har busiga hundar!?

Jag har bestámt mig for att ge mig en san i present i alla fall. Snarast - eftersom det ár sa kallt nu (inne o ute).

:)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga

SamanthaJones
0

oh, den sån vill jag ha! :) vet någon om det finns nån svensk sida där man kan köpa?

Vänligen

Sofia

Medarbetare på brukshundar

flikkan77
0

Skulle också vilja ha en sådan! Så jag frågar jag med, finns det någon svensk sida där man kan köpa dem?

(Har visserligen en 10 veckors valp här hemma men jag tror jag skulle reda ut det. Flört)

"You just have to belive…"

flikkan77
0

#7 Tack så mycket!

missaz
0

Åh, jag vill också ha en sån! Älskar att mysa in mig i filtar och min stora morgonrock, detta ser ju ut som en super kombination av dem båda!

flikkan; Har du skaffat valp åxå nu? Skrattande Kommer ju ihåg att du funderade på det när jag skaffade min Milo i oktober. Vad blev det…? (ber om ursäkt till trådstartaren för ovidkommande fråga, men jag blev så nyfiken på vovven… Hoppas det är OK)

PiteCarina
0

En sådan där hade varit skön att ta på sig då man kommit in från tjugogradig kyla, som det är nu! Glad

hemul
0

Att de är öppna där bak verkar tämligen opraktikt, tycker jag. Som ett sånt där skynke man får på sig hos gynekologen. Om de var heltäckande, som en stor särk, då skulle jag vara spekulant.

Andina
0

Jag såg på nå'n site (minns, dock och tyvärr, inte vilken) att de fästs med kardborreband på baksidan. Jag hade inte tillfälle att "syna" sajten djupare men jag gissar att kardborre-fästandordningen möjligtvis ligger i "nack-nivå"… Någon som vet?

Men - även om den är "öppen" bak, så går det säkert att "linda in sig" precis som man ju kan göra med filtar - fast från andra hållet… baksidan…
För även om det kan verka knepigt så kan det väl inte vara omöjligt att klura ut hur det ska göras… om man har klurat ut att fixa till en filt med ärmar?!

Och detta är ju ändå inte en särk… det är en filt - med ärmar… Men jag håller med (!) - en filt med ärmar som också är en heltäckande särk (när man så önskar) vore det optimala. :) Men det borde ju gå att lösa smidigt på något sätt om man har en filtmedärmar…? Får klura lite på det.

Har hört, från en som har "rese-varianten" (d v s den mindre versionen av Slankets) att den är för liten. Och denna Slanket hade inte någon kardborre-fästandordning. Kanske är det bara de "längre varianterna" eller bara vissa "sorter" som har fästanordningen där bak… ? Jag får se vad jag hittar och vad jag får… Om inte annat så får jag be min lilla mamma som är duktig på att sy, att sy en filt-med-ärmar-kombinerat-med-särkfunktion… ;)

hemul
0

Men ska man bara ligga i dem då? Då duger ju en filt lika bra. Det som verkar häftigt tycker jag är att kunna gå omkring i en sån där stor och luftig fleecekaftan och pyssla med vad man nu pysslar med, naken under. Förstår du varför jag tycker att det är ett problem med öppen rygg? Skrattande

Andina
0

Aha, ja, nu förstår jag!
Det är naturligtvis också ett användningsområde; att gå omkring och vara 'hemligt naken' inunder en Slanket. (Smart, när man inte vill att någon annan ska veta att man är naken… ja, naken under i alla fall…) 
Kan man inte vira sin Slanket så att den döljer naturisten under tyget så kanske man själv kan sy dit lite mer kardborreband eller andra anordningar för att 'stänga till' även där bak? Använda skärp?

Nä, inte behöver man bara ligga iklädd sin Slanket, det går nog bra att både sitta och gå omkring i den. Några andra användningsområden listade jag upp i första inlägget. Och i de flesta fall är det väl ändå mer praktiskt med en filt med ärmar än en utan…? Då kan man använda armarna utan att förfrysa dem i kylan bl a.
En Slanket som är öppen där bak ger ju också ett 'automatiskt luftombyte' som kanske kan vara bra…

Fast en fleecekaftan skulle jag inte heller tacka nej till! Min förkärlek till filtar innebär att jag också har en förkärlek för ponchos, kaftaner o andra liknande plagg. Så, jag tar gärna både och.
(Tält har jag, dock, ingen särskild förkärlek till…)
Kanske kan man sy ihop sin Slanket och vips har man en Kaftan…

flikkan77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Missaz: Ja, det blev en valp! En gul labrador som heter Labolina. Igår fyllde hon 10 veckor så det är full rulle i huset. Glad

Andina
0

Flikkan77 - Åh, vad mysigt med valp! Vill haaa… :) 
Nej, jag är nog för bekväm för hund i alla fall - det räcker för mig med katt och papegojor.

Det finns visst Slankets for pets oxå… ;)

* * *

Tips för den händige: Gör din egen Slanket(på engelska)

maxiq
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill ha en björnsovsäck…

Andina
0

Åh, gott och varmt kring huv'et oxå!

Jag tror det är Raggvarning på din Björnfäll - för kvinnor som vill hitta en manlig partner. Gissar att den skrämmer mer än lockar…?

Fast för män kan den kanske, istället, vara bästa Raggtipset! Kvinnor som söker macho/tuffa/starka män kanske blir imponerade…?
Mysigt vid den öppna spisen. Så länge ingen kliver på en…

* * *

Valet av Slanket/kaftan/fäll/säck säger väl en del om vilka vi är???

maxiq
0

Ja då vill kanske kvinnorna få en och annan "björntjänst" utförd… Flört

Den kan iofs bli lite för varm för mig som kör med HellyHansen-naturell. När jag klivit ur den (barfota över hela kroppen) så får jag väl höra: Ta av dig den där fåniga björnsovsäcken! :-|

Man ska nog inte använda den i de kanadensiska skogarna… Obestämd

missaz
0

flikkan; Oj vilken sötis!!! Kyss Min Milo blir 5 månader idag, snäll, fin och lättlärd! Men man kan ännu inte lita helt på honom vad gäller att inte kissa inne… Obestämd Jag har inte varit med om en hund som inte varit helt rumsren vid 5 månader förut, men tydligen förekommer det. Det händer NÄSTAN aldrig, men lita på honom i det avseendet kan man inte än.

flikkan77
0

missaz: Min Saluki på snart 12 år är fortfarande inte rumsren när hon löper och min förra Cane Corso blev inte rumsren förrän vid 1 års ålder. Hon kom på att om hon hade tråkigt så kunde hon kissa på golvet för då kom vi och torkade upp och då fick hon uppmärksamhet.Skrikandes

De är inte så dumma de där djuren.

Labolina är av förklarliga skäl inte heller rumsren än, bara 10 veckor ju, men hon är rätt bra på att säga till när hon vill ut ändå. Bara ibland hon inte hinner.

(Väldans vad OT vi blev. Oskyldig)

missaz
0

flikkan; Milo VILL nog inte kissa inne, för om det väl händer en olycka så är det vid ytterdörren… Och så kan det komma några droppar om han träffar en ny, trevlig människa som hälsar - antar att det beror på glädje, nervositet och upphetsning i kombination att han antagligen inte har en fullt mogen blåsa så han har svårt att hålla sig. Men det kommer väl! Läste någonstans att de flesta hundar har kontroll över blåsan vid 6 mån. så snart ger det sig nog!

Hmm… håller med, helt otroligt OT vi blev! Fast kanske inte egentligen; hundar är ju liksom Slankets och filtar bra värmare! Flört

Andina
0

Nu har jag beställt Slankets! 2 st, en till mig o en till en vän.

Direkt ifrån www.slankets.com! Billigare eller lika billigt som att beställa från svenska sajterna. Där fanns inte heller den långa i lager….

Yeeeehaaaw!

Andina
0

Jag är med Slanket!!! Igår fick jag min Slanket från USA (www.theslanket.com).

Lååång, vaaarm och jätteskön!

Lite för statisk bara nu i början - det sprakar en del om mig när jag tar den på mig/av nmig - så måste tvätta den snarast.

Ingen kardborrefästanordning på denna. (Kanske är det Nuggies som har kardborre för att fästa i rygggen/nacken?).

Jag kan jag sätta på mig den "bak-o-fram" - d v s som en rock med öppningen fram - och hålla den stängd och "uppe" (så att den inte släpar i golvet) med hjälp av ett skärp från en morgonrock.

Jag stormtrivs i min Slanket!!!
(Köpte en "Royale with sleeves" - vilket är den ljuslila varianten.)

Kanske kan användas som 'vanligt plagg' oxå… Undrar vad grannarna skulle tro…? Nu har det slagit slint ordentligt hos tokan där uppe på höjden - nu går hon och ser ut som en munk/nunna i nå'n märklig sekt eller nåt… :)

maxiq
0

Bara inte grannarna tror att det är Barbamamma som har flyttat in.

Flört

Andina
0

#25 - Skrattande

Du har väl beställt din Björnfäll nu också, Maxiq!?

maxiq
0

Jag käkar stenåldersmat och odlar vidare på min naturella istället. Tungan ute