Ang. Charlotte Erlanson-Albertsson
och hennes forskning på spenatpillerna - är det någon som vet hur det gick för hennes försökspersoner.
Först stod det ju att de provade på en grupp normalviktiga och att det gick bra. Sedan provade de ju även på överviktiga i fyra veckor. De gick då ner i snitt 2 kg under den här tiden. Men var kan man se resultaten. Det hade ju varit spännande att se hur många de var, om de har uteslutit några deltagare (som sabbade resultatet) och liknande.
Jag tycker att det finns väldigt lite information på nätet om det här. Antingen det, eller så letar jag dåligt.
Testa att söka på Lunds universitets hemsida, hon jobbar ju där.

Hon har ju sagt att vi behöver äta sött för att hjärnan ska må bra.
Är hon också köpt av livsmedelsindustrin?
#1 Jag har försökt att leta där. Kanske får jag sätta mig ner och klicka mig igenom alla länkar. Hittade t.ex. sådan här info:
"Vi arbetar med förståelsen av aptitreglering, särskilt för fett och socker. Denna sker i hjärnan i samspel med tarmen. Våra studier tyder på att de vanliga mättnadssignalerna slås ut vid den välsmakande maten."
Men inga siffror, inget av värde.
Mina vänner ska lyssna på Charlotte (föreläsning). Hennes åsikter väger tungt pga hennes ställning. Men vad har hon egentligen åstadkommit?
#3 Hon har ju skrivit ett par böcker, du kanske ska kolla upp dem? Det lär inte stå nåt om spentpillren men du kan få en idé om hennes åsikter.