Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 5099 ggr
parsley
8

Föreningsrevision OT

Jag ska göra en föreningsrevision. Någon som har lite tips om hur jag ska gå till väga? Kan bokföring odyl och vet på ungefär hur man ska göra, men det är alltid bra med lite tips.

Sheena
0

Finns ett forum som heter Privatekonomi, känns som att frågan kan passa bättre där kanske.. Hoppas du får nått vettigt svar iaf, här eller där.. Glad

maxiq
0

Jag sköter också bokföring men bokslut och sånt lämnar jag alltid bort så jag kan tyvärr inte komma med några tips. Däremot kom jag att tänka på Hasse Alfredsons förslag till förenklad självdeklaration:

Hur mycket har du tjänat?

Hur mycket har du kvar?

Skicka in det!

Glad

Effie
1

Revision? Ja, revisorn är ju medlemmarnas representant och har faktiskt ett stort ansvar. Revisorn ska kolla att bokföringen förs på ett korrekt sätt, att utgifter är enligt protokoll, och att verksamheten följer stadgarna, med tanke på syftet. Typ.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

Roarkish
0

Sheena: Jag hittade ingen privatekonomi iFokus. Fel på länken?

maxiq
0

Privatekonomi.ifokus finns bara med som förslag än så länge och har inte öppnat än. Jag har inte hittat någon ifokus-sida som handlar om ekonomi förutom miljonär.ifokus: "Här på sajten kan du hitta många tips hur man kan spara pengar och leva billigare. Att ha hamnat i en situation där man känner sig fattig är inget man behöver skämmas för"

Sheena
0

#4 Oj, ursäkta! Jag var aldrig inne o kollade så noga utan såg bara att det fanns en kategori som hette så.

Roarkish
0

maxiq: Miljonär.ifokus var det sjukaste forumet jag har stött på. Namnet är ironiskt valt och handlar i stort om hur man överlever på socialbidrag.

Människor med reptilsamlingar och systemkameror som går på soc…

maxiq
0

OK, jag kollade bara rubrikerna och beskrivningen av forumet. Tydligen finns det ett behov av såna tips… :-/

parsley
0

Jag har gjort revisionen. Det gick bra, verifikationerna var så få att jag kollade alla. :)

Jag tycker inte det är bra att ha ett ironiskt namn på en sajt. Kallar man en sajt för miljonärer i fokus ironiskt så finns det risk att den skrämmer bort dem man vänder sig till.

Systemkameran kan man ha fått i present eller köpt innan man hamnade på soc. Det krävs inte att man säljer en kamera för att få socialbidrag. Förvuxna reptiler kan man kanske få gratis på Blocket. Reptiler kostar en slant i drift och terrarier är dyra att bygga. Avstår från att spekulera.