Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2438 ggr
ebba79
0

I vecka igår

Igår hade jag ätit LCHF i en vecka - inte fuskat med ngt en enda gång, fastän det i Lördag kväll kändes riktigt kämpigt när barnen satt där med sina nypoppade popcorn - räddningen blev ett glas iskall COLA ZERO. Det är väl ok??  Inga kolhydrater vad jag kunde läsa i alla fall!!

Hade en fruktansvärd huvudvärk igår men det är väl bara att bita ihop ????Gråter

Vågen visar ju trots allt -4 kg och måttbandet 4 cm mindre än förra måndagen.Glad

Men det där med att det skall lukta ammoniak har jag inte uppöevt, snarare luktade det kalaspuffar härom dagen när jag gick på toa??!!

Varför??

Nu en ny vecka… med massor av smaskig LCHF mat!!!

Aniara4
0

Det ska INTE lukta ammoniak (då har du förmodligen urinvägsinfektion eller inkontinens) utan aceton. Och det är inte säkert att det gör det, det är bara om ketonproduktionen är dåligt inställd i början så att du får ett överskott av ketoner som ska utsöndras via utandningsluft m.m.

En del har problem med sötningsmedel, andra inte, du får pröva vad som funkar för dig och fatta beslut om det känns ok med de kemikalierna eller inte - folk är olika där.

Förbered dig på att omställningen inte är över än, och lycka till!