Knapriga chips för lchf-are!!!
Fick till nyårsförätten som var en soppa ett chips bestående av parmaskinka som torkats i ugnen…detta testade jag härhemma igår och det blev jättegott…
Sprid ut parmaskinkskivorna på bakplåtspapper och ställ in i ugnen på runt 125 grader i 30-40 min …eller så länge det behövs tills de har "torkat" till sig…Knisprar som chips och är salt och gott…borde ju vara minimalt med kolhydrater??
Från en relativt ny lchf-are

ÅÅÅ låter salt och gott.
De äkta fläsksvålarna funkar också, jag kan bara äta ett par tre st sedan är jag så nöjd så nöjd. Härligt med ett alternativ. Måste testas
Glömmer jämt att kolla om de där fläsksvålarna går att få tag i…råkade bränna mina egna lite för hårt…man ska göra sådant när ungarna har lagt sig!
Torkat kött är namnam men man kan lätt föräta sig. Lite för mkt o gissa vad som händer när de sväller i maggen…! 
Has been there…
jaha…så fläsksvålar funkar också…är inte de svåra att få tunna?
Parmaskinkan är ju så bra just för att det inte är några tillsatser/ E-ämnen alls i den…
Fläsksvålarna behöver inte vara lövtunna. Har bara testat en ggn o körde dem som sagt för hårt. Tror att jag klarar mig utan, äter så mkt fett ändå.

åh Katrrrin vilket bra alternativ till bacon i morgon-omeletten! Har inte ens tänkt på att man kan använda parma!
Tack för tipset, måste prova detta.
Fläsksvålarna kan inte jag äta, smaken är som baken…
Ja, detta är faktiskt ett riktigt bra alternativ till snackset i tv-soffan…

Man kan torka salami och liknande också, om man vill variera sig…
Ett recept på snacks eller förrätt som är jättegott (kommer faktiskt från Mat-Tina) är att rulla parmaskinka runt stavar av mozarella ost och steka dessa så osten mjuknar.
Gott ihop med ruccola och oliver.
PS. Dessa fläsksvålar som dyker upp på alla möjliga ställen. Vad är det? Låter riktigt äckligt…

#10 Dom är inte goda, tycker jag utan jag torkar min kycklingfilee i ugnen i stället och den blir fantastiskt god!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
#11 jaha…så tunna skivor kycklingfilet kanske också är ett knaprigt alternativ?? Med lite salt på då bara eller?
Vi använder ibland Prosciutto i morgonomeletten - det är väl ungefär samma sak?
Att rulla med mozzarella var en kul idé - vi rullar in Castello Vitlök och det är supergott.
Numer pensionär i Nynäshamn

Katrrrin , jag gör så att jag steker hela kycklingfileen först med lite salt och kryddor som jag tycker är goda, när den är genomstekt och fått kallna skär jag den i så tunna skivor som det går att få till och lägger dom på bakplåtspapper och in i ugnen i 100 grader tills dom är torra.
Dom håller länge i rumstemperatur och alla tycker om dom så det gäller att göra en hel del på en gång.
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Puttar upp lite alternativ till fläsksvålarna.
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Någon som har något bra recept på god dipp till alla goda chips alternativ ??
Creme Fraiche med curry i. Funkar till allt! 
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Har faktiskt hitta en CF med 41% fett, tog den från hyllan med ett leende. Kvinnan bredvid sneglade och tog en mini fraishe…
man borde kunna fritera zuccini o aubergine
dock lite kh….
#18 och vilket märke är det?

Tror att den hette : Yoplait Gourmet Creme Fraish
41%, inga tillsatser och bara ca 2,4kolisar (om jag minns rätt just nu)
Såvitt jag vet så tillverkas Yoplaits CF i Frankrike och fraktas hit förpackade och klara. Därför väljer jag hellre en lokalt tillverkad CF där kossorna finns "runt hörnet"
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Jag brukar oxå alltid köpa Norrmejeriers CF, Grädde osv.
Men ibland så jagar man fettet lite väl ihärdigt…