Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 6042 ggr
wickan57
0

Nu är jag lite orolig

Nu har jag slutat röka igen och är lite orolig men inte så farligt för förra gången poppa jag popcorn varenda kväll och åt. Det var då jag gick upp 10 kg.

Nu vet jag ju bättre för då höll jag inte på med lchf. Fast jag tycker det är svårt om jag blir sugen på nåt att stoppa i munnen på kvällen speciellt. Är det nån som har något tips? Kanske pistachenötter eller cashenötter men det finns väl annat?

Tacksam för svar

Eva

Zepp
0

Tugga på rå ingefära.. det fungerar som substitut och är lätt att ha i fickan och så lär det ha en dämpande effekt!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Halvdansken
0

Jag har också slutat röka, och jag har ocså fått ett "behov" av just popcorn. Är det nåt speciellt med det? Saltet? Det funkar inte med feta saker (ost osv), det ska nåt annat till.

Prova fläsksvålar om du kan få tag i det.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

ullisbullis
0

Fläsksvålar är populära. De finns som snacks i chipshyllan i vissa affärer. Mr Chipp´s "Flaeske Svaer" innehåller 0% kolhydrater, 73% protein,29% fett.

Jag hittade dem på Willys i påse om 200gr.

Jag tycker att de är ganska okej i smaken som de är, men godast att dippa i något.

wickan57
0

Nej tack inte fläsksvålar det ser inget gott ut och jag har provat, inget för mej det.

wickan57
0

Jag får väl köpa en påse o testa igen, det räcker ju med några st så påsen kanske räcker länge då Glad

missaz
0

Lycka till med rökstoppet! Jag har ju slutat röka för drygt 3 månader sedan och föll ner i sockerträsket istället. Har varit på LCHF-banan igen sedan snart 2 veckor, och för MIG finns det inget som lindrar suget förutom kolhydrater (godis och snacks), och det är ju inte att rekommendera! Det är väl "beroendeskallen" som vill ha en annan drog som substitut antar jag.

Hoppas det går lättare för dig och att du hittar något bra och LCHF-vänligt substitut!

matsmurfen
0

Ät mer "vanlig mat"…?

MatsL
0

Testa ölkorv. Både salt och något att hålla i.

wickan57
0

Jag tänkte om jag äter en potatis till maten.

Tänkte också höra, jag är ute o går varje dag ca 6 km, jag brukar bara dricka kaffe innan jag går. Läste nånstans att man inte ens ska dricka något innan man går ut på morgonen. Vet någon nåt om det?

Endtyme
0

Nu är jag kanske helt ute och cyklar, då jag aldrig varit rökare själv, men skulle inte ett gott smaksatt bubbelvatten i flaska drucket med sugrör kunna funka mot sug när det egentligen inte alls är hunger man känner? Ingen energi, men lite psykologiskt med sugröret?

wickan57
0

Nej det tror jag inte, jag dricker minst 2 l vatten om dagen så det där med sugröret tror jag inte riktigt funkar så…..

piri-piri
0

Prova lakritste (lakrits dämpar röksug) med kokosfett i som minskar sötsug.

4everYoung
0

Jag har varit storrökare i över 20 år, ca 1½ paket om dagen. Inget annat "sugande" finns som substitut. Jag testa de alla varianter, plåster, tabletter  osv, utom nässpray som verkade äckligt. Sen hittade jag Den lilla blå. Allen Carr´s bok: Äntligen ickerökare. det enkla sättet att sluta. Den finns nu i rosa, för flickar Skrattande Nu har jag varit rökfri i snart 5 år (april), och inte haft något substitut alls, ingen ånger, inget längtan och framför allt Ingen abstinens. Lycka till alla som vill sluta. kram

wickan57
0

Ja du den har jag läst 3 ggr, har även Äntligen icke rökare för kvinnor, den har jag läst 1 gång, ska läsa den igen. Jag är inte röksugen bara lite rastlös, går här hemma hela dagarna då jag är arbetslös och då har jag rökt ändå mera när jag gått hemma.

Blir bara så sugen på nåt att stoppa i munnen på kvällen.

piri-piri
0

Har själv rökt, slutade för ca 15 år sedan efter att ha rökt i 20 år. Använde nikotintuggummi de första 3 veckorna då jag la av även med dem. Mycket sitter ju i huvudet så jag bearbetade den mentala biten under några månader innan jag slutade. Vi rökte inte innomhus så det gjorde också det lättare att sluta, det ser och känns bara fånigt att stressa i sig en ciggarett ute i kylan. Det blev också många promenader när sötsuget var som värst, gick ner tre kg.

Kommer ihåg från den tiden jag rökte att när jag ätit lakrits så ville jag inte ha en ciggarett efter det. Det har också funnits sluta röka produkter på hälsokosten och de har innehållit lakrits. Därför tipset om lakritste.

Har inte haft ett enda återfall och är aldrig sugen.

Lycka till!

wickan57
0

Jag älskar lakrits men det med kokosfett i vad är det för godis?

piri-piri
0

#16 Bara vanligt lakritste med 1-2 tsk kokosfett.