Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2002 ggr
me_minie
0

Hjälp mig...

hej. jag är ny här… å jag behöver hjälp..

Jag vill gå ner 15kg.. men har inte kommit på något bra sätt.. snälla tips? för 5år sedan kom jag i xs å tyckte värkligen om min kropp nu har jag st 40…  vill värkligen gå ner.. jag mår så dåligt… de går ut över mitt förhållande med min sambo… bla så har vårat sexliv slutat existera pga jag inte vågar visa mig så som jag ser ut nu… har stora pösiga kläder när jag kryper till sängs… Går även på anti dep för å klara av livet…

Pasi
0

Du får börja äta som vi….Kyss
…optimerar både kropp och psyke!
Titta igenom "LC-kost för nybörjare" i menyn till vänster!Glad

Mervi
0

Du kan börja med att läsa följande länkar:

Annika Dahlqvist kostprogram och

Maria Tausons sida om LC-kost,

dessa två sidor innehåller det mesta du behöver veta i början.

Lycka till!

me_minie
0

Tack… :) ska sätta mig å läsa.. :)

folke
0

Ät som vi..

och ha tålamod, fokusera dig inte på att gå ner i vikt, fokusera istället på din framtid, som började klockan 09.49…..

Du har ju precis hittat ett utmärkt ställe att få ett sätt att leva vilket kommer att få dig att tappa vikt som en bonus, inte som ett fixerat mål….

Lägger du kraften på att tappa vikt snabbt, kommer du att gå upp när kraften tar slut.

Lägger du kraften på att fixa en livsstil, kommer du att få mer kraft att leva….

Välkommen hit, du har kommit rätt !

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"

Pasi
0

folke - Bra formulerat!Glad

Mervi
0

Håller med, kunde inte sägas bättre!

me_minie
0

folke, tack… har aldrig på någon annan sida fått sådan känsla av att här hör man hemma.. här kan man klara de..

nä å tänka på viktnergång går nog inte bra.. jo jag ska sikta frammåt.. :)

SvartKaffe
0

Välkommen me_minie!

Fokusera inte på vikten i första hand utan på att må bra, precis som Folke säger.

Jag har hållt på i två månader och inte gått ner massa i vikten men kroppen har minskat i omfång och hullet har blivit fastare.  Dessutom mår jag så mycket bättre än förut (värk).

Första veckan kommer du säker må dassigt eftersom kroppen ställer om sig till en ny kost. Vissa mår dåligt lite kortare och vissa lite längre, vi är alla olika. Men håll ut så skall du se att du kommer må bättre både fysiskt och psykiskt och troligen har din kropp dessutom blivit mindre (stirra dig inte blind på vikten).

Lycka till!

me_minie
0

SvartKaffe , tack..  jag hittade denna sida kl 10.. så frånome idag ska jag börja…

Margareta
0

Välkommen till oss me_minie…

Gör inte så stor omställning från början så slipper Du må dåligt.

Skriv gärna och berätta hur du äter idag, börja med frukostarna, så kan vi tala om vad du ska ändra på. Ta en sak i taget…

Spara gärna den här sajten som favorit både bland dina länkar och här på iFokus så hittar Du tillbaka lättare.

Numer pensionär i Nynäshamn

me_minie
0

ja..

morgon- inget

lunch ibland

middag kan va snitzel å strips.

kväll te å rostade mackor..

de jag brukar äta

folke
0

Då har du mycket att se fram emot…..

Den stora omställningen här är att vända alla sina fördomar och kunskaper om näringslära ut och in…. och lyssna på kroppen mer än på dietister och doktorer…

För oss är det ganska enkelt egentligen, vi räknar inte kalorier, vi bara kollar kolhydraterna, och de ska vara så lite kolisar som det bara går, ju mindre kolhydrater desto större viktminskning..

För mig som vill behålla min vikt har jag kommit fram till att jag måste äta minst 70% fett för att inte ÖKA i vikt…  och äter jag mer än 10% kolhydrater så kommer mitt sockersug tillbaka och då riskerar jag att falla tillbaka i kalaspuffträsket..

Men här är vi alla olika, så du måste hitta din egen väg, vi kan bara berätta vad som fungerar för oss..

Vi säljer ingen snabb viktminskning med ett magiskt piller som tar bort 30kg på 2 veckor…, vi har lärt oss att leva som vi borde och för att citera en av många bra författare som du kan läsa om i detta forumet:  Sten Sture Skaldeman: 

"Ät som du är skapt att äta och du kommer att få den kropp du är avsedd att ha"  (Hoppas det blev rätt)…

Det kan jag också rekommendera, att läsa en eller flera böcker i ämnet, eftersom åtminstone jag har jätteproblem att få in i min lilla hjärna att FETT ÄR BRA…..      som det kallas här:  Fettskrämd….

"Google kan ge dig information men aldrig erfarenhet"