Lista på saker man kan äta.
Vill ni vara snälla å hjälpa mig att göra en lista på vad man kan äta m.m.? så jag kan skriva upp å ta med hem? har nämligen ej dator hemma..

Gå in på länkar högst upp på sidan så hittar du dr. Annika Dahlqvists kostprogram.

Kött, fisk, skaldjur, ägg, mejeriprodukter,
de feta sorterna,använd riktigt smör (kravmärkt) och absolut inte lightsorterna och margarin!
(tänk på att mjölk innehåller 5 gram kolhydrater per 100 gram så hur mycket som helst kan du inte dricka.
Gammaldagsmjölk är att föredra, gör dig mättare och den är lite naturligare),
grönsaker(ovanjord ska de ha vuxit tex;rädisa, zucchini, aubergine, gurka, sallad, blomkål, tomat, persilja, vattenkrasse), bär, olivolja, rapsolja
När du nått idealvikten kan du tillföra lite bönor och linser och frukt.

Nääääääää, inte spannmål
…bättre med frukt
när vikten är uppnådd….eller att äta det man märker att man mår bra på.

Ja,här måste jag nog hålla med dig Parsi, för en gångs skull
,frukt (mogen!) är tusen ggr bättre….jag tar tillbaka det delvis,en del mår bra av bönor ,en del blir spända i magen. Ann Wigmore, levande föda guru,ansåg att man inte bör äta nötter,säd,bönor alls,utan att blötlägga dem över natten och grodda några dagar,dels för att det då är lättare att smälta och dels för att näringshalten höjs många ggr om….! Men doktor Dalhqvist skriver att man får äta lite av det,men jag tror som du,att man bör vara ytterst moderat med dessa födoämnen,i groddad form är det dock toppen! Konstigt att vi hade samma ståndpunkt i ngt….

Pasi var det visst,inte Parsi!

När du har samma åsikter som jag så får du kalla mig vad du vill! 

Vegeterian: lägg gärna in mellanslag efter kommatecknen så vet våra datorer hur de skall radbryta, det blir så svårläst annars…
Numer pensionär i Nynäshamn