Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: hälsa
Läst 2248 ggr
Thomas_Jansson
0

Ni är riktigt sura!

Provokativ rubrik ger många läsare….

LCHF ger många hälsovinster - ett riktigt lyft.

Halkade på mycket krokiga vägar in på kroppens surhetsgrad och har börjat kalka mig. Ett lyft kanske t o m större än LCHF!

Magen fungerar finfint och matbehovet är mindre (saknades det något tidigare?).

Har ett startpaket från www.pH-balans.se  - ingår nässelpulver och nyponpulver. Tydligen så är detta kanon för både knopp & kropp.

Kramperna i mina ben verkar vara bortblåsta och jag är vigare än någonsin - känns lite som om livet börjar på nytt Glad

Det finns massor på nätet, se t ex http://expressen.se/index.jsp?a=199509

Har ni inte provat det förut så gör det nu!

korseett
0

precis det jag förepråkar! nypon och nässlepulver innehåller mycket vitaminer och mineraler. Kalken är super för våra kroppar

dufva
0

Jag rekommenderar en tesked dolomitpulver om dan.

Ger dubbla dagsbehovet av magnecium och kalcium och balanserar surhetsgraden i kroppen..

Margareta
0

Dolomitpulver lät spännande… gärna mer info…

Numer pensionär i Nynäshamn

AnnK
0

ja, var får man tag på dolomitpulver, dufva?

monkan
0

Thomas - är det denna firma du menar http://www.phbalans.com/sid.asp? Din länk fungerade inte…

Thomas_J
0

5,  ja det stämmer.

Det finns flera - sök på pH-pulver.

Delfonic
0

Jag får väl ännu en gång sålla mig till den skeptiska skaran när det gäller denne Kurt Sandvik. Jag tycker hans hemsida bara tar upp tveksamheter i överflöd och jag får inget seriöst intryck alls.

Thomas_J
0

Jag håller med Delfonic hemsidan kunde vara annorlunda.

Kurt ger dock ett helt annat intryck då man pratar med honom. Det går också att ladda ned ett föredrag som han gjort - detta ger ett mycket kompetent intryck.

Det finns andra som sysslar med samma sak, kollar man in engelska siter så är kalkningen stor.

Bäst är att prova själv, jag tror på tankarna bakom pH-värdet och kalkningen samt har provat med utmärkt resultat.

Vad gäller nyponpulvret så är det ju välkänt att detta lindrar och botar onda leder. Finns t o m i patenterbart skick och kallas då Litozin.

Nässelpulver har jag ingen åsikt om men många anser ju detta vara fullt av godsaker - och farligt är det ju inte.

Delfonic
0

Kurt må vara hur trevlig som helst och ge ett seriöst intryck, dock är ju inte detta synonymt med att det han säger är sant.

Likaså förvånar det mig inte att kalkningen är stor utomlands, framförallt i USA, men det gör inte det hela något trovärdigare i mina ögon.

Kroppen är mycket buffrad mot ändringar i pH-värdet, och av en mycket god anledning, det kan vara livshotande. Urinens pH-värde kan dock ändras lite beroende på vad man äter, dock så finns urinen endast i urinblåsan och påverkar inte kroppens ph-värde i övrigt.

Att folk därutöver försöker sälja produkter som ska återställa männsikors pH-värde gör mig lite irriterad.

Vi får helt enkelt 'agree to disagree' Flört

Pasi
0

Jag får väl hålla med Delfonic…som vanligt!Glad

Thomas_J
0

Det behöver inte vara sant men det han hävdar verkar rimligt betraktat med mina kunskaper, vilka dock inte är särskilt stora inom detta område….

Att få ett påstånde emotsagt med fakta är därför ett bra sätt att få lite mer på benen - är kalkningen helt överflödig?

Delfonic
0

Ja, i mitt tycke är den helt onödig. Jag ser hellre att man lägger dom pengarna på lite mera mat! Flört

hemul
0

Koka buljong! Räcka ut tungan

Grodan
0

smart, mig lurade du med den rubriken… *grr*

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

vegetarian
0

Jag har läst mycket om just detta ämne och tror att ph-balansen  påverkar vår hälsa, och nog är det sant som han skriver att det luktar surt på ålderdomshem! Att just griskött och ost är mycket försurande har jag läst i många hälsoböcker, och jag tror själv att har för hög syra balans med tanke på hur mycket bröd och ost jag stoppat i mig genom åren…kanske dags att sluta med ost nu som jag pratat om så länge och börja äta nässelpulver varje dag! Ska iallafall prova att ge Kurts välling till minstingen. Men hans hemsida är minst sagt lite förvirrande,det står så mycket,och han skriver lite slarvigt,som han haft bråttom.

dufva
0

Margareta och Annk

Dolomitpulver i  burk finns hos dom flesta hälsokostbutiker

Det är fullproppat med kalcium och magnesium och mycket mer prisvärt än att knapra tabletter av samma vara

En burk kostar väl en 50-lapp. Har sett ett par olika märken

Fixar som sagt försurningen i kroppen väldigt effektivt också

Egentligen är det väl samma sak vi sprider ut på gräsmattorna på våren för att få upp ph-värdet, fast då heter det trädgårdskalk..

korseett
0

Jag säljer kalk, nypon och nässlor till mina kunder för att det är bra. Däremot hans hemsida och allt snack där.. nja det är inte riktigt i min smak så att säga. Jag bortser från hans propaganda och tar till mig fakta om produkterna istället

SvartKaffe
0

Är det någon skillnad på grönsaker som odlas i kalkrik mark jämfört med kalkfattig? Kan de ta upp mer kalk eller tar de bara upp det som behövs? Lerjord borde väl tex innehålla mer kalk än sandjord?

Torkade nässlor i somras och hade i min egen musliblandning. Grannarna tycker nog jag är lite knäpp som inte rensar bort alla… för mig är den delvis en nyttoväxt.

Pasi
0

SvartKaffe - Jag tror inte det spelar så stor roll eftersom växterna (liksom vi) antagligen reglerar sin ph för optimal överlevnad och hälsa. Dessutom skulle t ex en tomat utan sitt syrainnehåll smaka väldigt illa!Skrattande

Thomas_J
0

Är det någon skillnad mellan Dolomitpulver och den kalk som Kurt säljer?

Margareta
0

Trädgårdskalk har jag i förrådet till rosorna… kanske man skulle ta in en näve…Fundersam(obs, det var ett skämt…)

Numer pensionär i Nynäshamn