Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 1915 ggr
Lady-X
0

Tips GODA efterrätter och snacks (ej mörk chokl)

Jag vill unna mig ngt gott ibland tex en lö kväll framför tv:n. Tröttnat på hallon och grädde. Jag avskyr mörk choklad. Lite svårt jag vet…

Sedan undrar jag om det finns ngt gott som substitut för chips. Ngt salt och knaprigt.Tungan ute

Lieta
0

Har du testat fläsksvålar? De kan vara lite svåra att få tag på, men för mig är de oumbärliga. Lite grillkrydda och eventuellt smör på så är snacksen till filmen fixad. Krispigt och gott, ;)

(Jag köper mina på Willys i Karlstad, vet inte vart de finns annars, men det finns många trådar om det)

Lady-X
0

Tack. Men med risk för att verka gnällig, att äta fläsksvålar låter bara så vidrigt. Jag har väldigt svårt för att äta synligt fett från kött.

mazen
0

Det är till och förutfattad mening. Fläsksvålar påminner om luftgiga chips och med en god dipp till är det kanon tex Avocaso,Cf och lime eller citron

Klarar du av att googla så sök själv på ostchips

majala
0

Själv tycker jag att fläsksvålar är något av det vidrigaste jag ätit, då äter jag ändå fettränder på fläsk etc. Men klarade INTE av det i snacksform. Tyvärr. Men funkar att panera i.

Vill jag snacksa kör jag på ostbricka. Yum.

Annars är ju paranötter också ett godkänt snacks.

LCHF-glass är också gott (ibland och i små mängder).