Tacos, alternativ sökes!
Jag ska ha Tacos till fredagen men kommer ju förstås
inte äta några Tacoskal. Så…. vad ska jag använda i stället?
//Fat makes Me fit//
Jag brukar ha det på tallriken bara men du kan säker använda något av alla "bröd"recept här, polarbröd funkar nog bra.

Vi åt "tacos" häromkvällen.
Sallad, köttfärs, guacamole, tacosås, ost, lök, gurka, tomat - helt ok utan skalen.

Jag brukar helt enkelt äta utan skal. Men om du gärna vill ha ett skal kanske det funkar med en tunn omelett?
Salladsblad fungerar jättebra att använda som skal.

Vitkål blir lite krispigt och bra och formar sig villigt till en liten skål för köttfärsen

Tyvärr finns det inga bra imitationer i min värld för tortillas eller tacoskal, så antingen får man vänja sig vid tanken att inte använda sig av dem och istället köra med t ex vitkålsblad, eller göra som jag och göra planerade avsteg när det väl vankas tacos, händer väl varannan månad eller så.
2 vispade ägg i en lagom stor panna blir perfekta "skal"! Gäller bara att ha en bra panna, rätt värme och rätt tid i pannan så..
Vill du ha tacochips kan du ju göra ostchips!
Jag brukar göra en stor ostplätt, blanda riven ost + 1 ägg och grädda i ugnen, sen har jag det som underlag :)
En näve sallad på tallriken och ovanpå det köttfärs, ost, creme fraiche och allt det man vill ha på. Det äts sedan med kniv och gaffel och då slipper man dessutom kladda ner sig totalt som alla de andra kommer att göra! :)

måste bara puffa för ostplättar/flarn, jag tar riven ost (gärna västerbotten eller annan med smak) kryddar med taco kryddor och kluttar ut på bakplåt och gräddar av,,, de blir kanon! sega och taco smakande OCH som över kurs kan man böja dem medan de är lite ljumna så de liknar orginalena 
Tacosallad (sallad, köttfärs, sås, andra grönsaker) på tallrik, äta med kniv och gaffel och ibland fuska med 4-5 nachochips funkar för mig. Fast jag åt tacosallad med chips innan LCHF så skillnaden för mig är att jag tar mycket färre chips.
Tack för alla bra tips! Det blev tacos med "skal" av stora salladsblad. Gick hur bra som helst! Bra forum detta 
//Fat makes Me fit//