Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 4032 ggr
lisols86
0

fantastisk förändring för mor!

tänkte dela med mig av lite positiva tankar som variation ;) …

Min mamma har kärlkramp + andra hjärtproblem och är opererad ett flertal gånger bla bypass. "nydebuterad" KOL, eller snarare nydiagnostiserad. dock inte så grav än. Hon har rökt sedan 16 års åldern, och lyckades sluta för ett år sedan efter hundratals försök vid en ålder av 67. Mycket av detta har nog ett samband med min bror som omkom i en olycka, vilket förmodligen är det värsta som kan hända en människa och stressen har hon hanterat med cigaretter. Men plötsligt händer det ;) Hon slutade!

Nackdelen är att hon gått upp ca 10 kg men med gemensamma krafter har vi båda börjat köra skaldeman bantarbiff i två veckor för att sedan gå över till mer varierad lchf. Mest som en rivstart!

Samma dag som hon började fakira har hon efter en lång period av Depression (isamband med rökslutet) följt med mig och tränat cirkelträning!! Efter det var hon jättepositiv och stolt över att ha klarat av att träna, och gått dit på egen hand! (självklart tränar hon försiktigt i sin takt) Jag har inte sett henne träna i hela mitt liv! På en vecka har hon gått ner ca tre kilon! :)

Så det omöjliga har hänt! En rökfri, positiv GYMtränande mor!! :)

Mervi
0

Gratis till din mor och dig. Låter härligt.

[bittek]
0

Det är så roligt att läsa historier som din! Önskar din mor lycka till i framtiden, som säkerligen kommer att innebära ännu fler glädjeämnen Glad

MatsL
0

Ett tips om KOL. Pharma Lundensis har tagit fram ett lovande preparat och skickar en provburk till den som vill ha.

Se: http://www.pharmalundensis.se/

dufva
0

Vad roligt för er båda

Tror också att ni kommer att få ännu fler förbättringar framöver Skrattande

lisols86
0

Tack allesammans! :)

Hoppas på att det bara blir bättre nu. Att hon lever bara de tär ett under efter all problematik hennes hjärta inneburit. Så jag hoppas att det istället kan bli ett "sundare åldrande"… :)