Intressant från Göran Greider
I aftonbladet idag
http://www.aftonbladet.se/vss/kultur/story/0,2789,981292,00.html
fast ister är också i skottgluggen.
//Karin
Mycket intressant artikel! Det är åtminstone en bit på väg i rätt riktning.
Hoppas den kommer i pocket för den vill jag nog läsa.
Läste nyss Göran Greiders chatt med läsarna..
http://www.aftonbladet.se/vss/kultur/story/0,2789,981892,00.html
Igen ser man att många tror att de vet orsakerna till fetma, diabetes osv. Göran är en av dessa, och verkar vilja att fet mat ska beskattas. Även läsk osv, vilket åtminstone är lite mer insiktsfullt.. men det finns ingen ödmjukhet utan det är helt solklart, svart på vitt, varför vi blir feta. För att vi äter för fet mat, tydligen!
Ojdå. Kanske jag INTE vill läsa den trots allt. 
Jag skrev ett långt mail till Göran Greider där jag försökte vinna honom för kampen. Till artikeln fanns inte hans personliga mailadress tyvärr. Så jag fick skicka det genom kulturredaktionen och hoppas dom förmedlar det. Är det någon som har Görans mailadress?
kolla in på dalademokraten där han är chefred.
alla kanske inte delar görans åsikter men han är en av dom få ärliga då saker & debateras.
säkert rätt person att få över till lchf!
Dessutom är han rund
Ja, han är bra. Jag missuppfattade JoahanWs inlägg ovan och trodde det var de åsikterna som fördes fram i den recenserade boken.
Göran nås på:
Skickade honom en länk till Annikas sida, hoppas han har tid att förkovra sig - det är definitivt rätt person om han kommer på att LCHF kan spara massor med resurser inom sjukvården samt ge ökad kvalite för människor.
Det enda jag skrev om var chatten :) Där framförde dock Göran just den där åsikten.. Men som nämns, självklart vore det en stor vinst att få över en sådan person på LCHF-sidan!
Om han är rak och ärlig, och kan ändra åsikt när nya fakta presenteras, så är han väl inte värre ute än alla vi har varit innan vi hittade LCHF antar jag ;)
Göran är en av de få personer som ändrar sin åsikt då han får mera fakta - det är det som gör han unik och respekterad.