Äter jag för lite?
Satt och räknade ihop vad jag har ätit denna dag på matdagboken.se
Jag har ätit frukost och middag samt 2 kokostoppar smaksatta med stevia och jag kommer förmodligen ta mig en kopp te med grädde nu på kvällen.
Om man bortser ifrån Teet så har jag enbart kommit upp i 755 kcal
Fett: 56 gram
Protein: 47 gram
Kolhydrater: 13 gram
Fettet hamnade lite lågt idag och vi får se om jag får i mig något mer fett idag. Men annars är jag faktiskt riktigt mätt och belåten, men det känns lite när man skrev upp det.
Jag kommer vanligtvis upp lilte över 1000 kcal om dagen.
Jag äter enbart sen frukost, middag och eventuellt kvällsmål.
Är detta för lite?

Det ser ju väldans lite ut. Är du 1,50 och har ett stillasittande liv? Om inte så tror jag nog att du kanske måste äta lite mer mat, det där är nästan svältkost?
Kan du öka energinivån något, lite mer smör till frukost, ett extra ägg, mera grädde? 1000 kalorier per dag är nog inte tillräckligt!
Nej jag är 1,69 och har ett medelaktivt liv med skogspromenad varje dag och sedan igår förhoppningsvis crosstrainer träning. Däremot har jag en annorlunda dygnsrytm - vaknar runt 12 och går och lägger mig runt 2-4 på natten.
Visserligen har jag inte räknat med smöret jag använder till stekningen, det är väl kanske mellan 2-4 msk beroende på vad jag äter den dagen. Idag har jag hamnat ovanligt lågt men som sagt det är inte ovanligt för mig att hamna runt 1000 kcal.
Visst kan jag öka mängden mat men jag är inte hungrig, är det inte dumt att äta då?

Basnivån för en vuxen kvinna ligger väl runt 1500, så att försöka komma upp dit kan kanske vara en idé.
Om du dessutom försöker gå ner i vikt och äter för lite så hamnar man ju även i situationen att kroppen håller stenhårt i det den har. Jag är lite kortare än du, tränar ett par gånger i veckan och behöver 17-1800 om dan för att inte bli jättetrött och håglös, är det något du märker av eller är du pigg och frisk?
Jo jag försöker gå ner i vikt och vill absolut inte att kroppen ska tro att det är svält på gång.
Idag har jag faktiskt varit mer trött än vanligt, men så brukar jag vara i perioder pga min ledvärk och tröttheten är på ett speciellt sätt då precis som den är nu.
Ät mer - ca 1000 kcal är väldigt lite.
Det är inte alltid man märker av det negativa med att äta för lite, t ex inte alltid man känner stor hunger på LCHF, även om det är dags att äta.