Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 2661 ggr
Mullemamman
0

Jag behöver lite pepp!

Hej!

Idag är det tungt, har kört lchf sedan 1/1-10 och nu tre dagar med fakir. Har lite "biverkningar" men inget som jag inte klarar. Känner mig rätt orkeslös men gissar att det är av övergående karaktär. Men nu kommer Pms:en som kan förstöra allt! Jag är SÅ sugen på något gott sött.

Som kolhydratberoende har jag lagt mig på ett minimum denna gången för att kanske kunna gå ner i vikt lite snabbare. Testade för 1,5 år sedan i 6 veckor och tillät mig yogurt i mindre mängd, 1 dl grädde och ost också. Då gick jag endast ner 0,2kg på 6 v och jag gav upp, och vet ni vad? Idag är jag ännu tjockare ha ha.

Snälla alla med-lchfare hur ska jag klara att inte ge upp?

Hur har du gjort vid dessa tillfällen när det känns tungt och man är lite deppig? Alla tips tas tacksamt emot.

Ha en bra dag!

Mervi
0

Jag tycker att du börjar för hård. Att börja med fakir kan bli jobbigt.

Varför inte minska på kolhydraterna genom att skippa bröd, potatis och pasta och allt socker. Ät grönsaker och bara lite mjölkprodukter.

Sedan tycker jag att du skall äta dig mätt i början, alltså när du är hungrig och sugen äter du det som är tillåtet. Sötsuget ger sig så småningom.

Att du körde i 6 veckor och inte gick ner är inte så konstigt, du hann inte komma i gång på riktigt.

Låt det ta lite mera tid och fråga gärna mer i denna tråd så får en mer samlad bild av hur det går.

Lycka till!

vinteralvan
0

PMS-sötsug är jobbigt, om du känner att du absolut MÅSTE ha något så mixa grädde och frysta hallon, blir som glass. Det funkar på mig.Glad Lycka till.

Mullemamman
0

Mervi, du har förstås rätt med att jag bör ta det lite lugnt. Jag kan bara inte tänka mig en "fet" sommar till! Jag tänker fortfarande som en sann banterska som du hör… Men efter ditt kloka inlägg tror jag att jag ska vara lite snällare mot mig själv och äta det som som kroppen kräver dock ej för mycket kolisar. 

Vinteralvan, tack för ditt tips! Jag älskar hallon som jag tidigare ätit med vaniljglass. Jag testar gräddvarianten genast!

Mervi
0

#3 Klokt tycker jag. Och så kan jag rekommendera boken Hjärnkoll på vikten, den tar upp många av de problem som vi har när det gäller att gå ner i vikt.

Boken är skriver av Martin Ingvar och kan lånas på bibblan eller köpas.

Den är kanonbra.

WilliamJ
0

Livet är långt. Jag försöker inte sätta en massa gränser och mål utan bara ta dagen som den kommer. Mat tar några få procent av tiden på en dag. Jag äter och sen gör jag annat:-)