Lunch på stan? Typ?
Hej kom inte på vad jag skulle köpa och tyckte allt annat var så dyrt.
Så jag köpte mig 2,5 dl 38% grädde,
Och drack upp det.
Borde väll funka det med.
Tja, "i brist på bröd får man ta limpa" brukar min mamma säga ibland… "i brist på mat får man ta grädde" funkar väl det med sådär i "nödfall". 

Så brukar jag också göra när det är kris, men egentligen är det inte bra för mig med så mycket grädde!
Har du sett att det finns en hel kategori som heter "Mat - på stan, hur gör jag?"? Där finns det fler tips.

Smarrigt värre och ett bra drickyoghurtsubstitut. 
Den som tror sig veta allt
vet inte särskilt mycket
Jag skulle nog hellre få på ett fik och be om en ciabatta med feta fast utan ciabattan. Eller en kebabsallad, fast inte så mycket sallad.
Annars är ju paranötter och babybel helt okej väskmat.

en liten burk skagenröra tycker jag funkar. men man får kolla kolhydraterna eftersom vissa innehåller på tok för mycket…
eller gå in i närmsta matbutik med charkavdelning och köpa grillade kycklingklubbor eller revben (fast kolla marinaden)

Utveckla
Är paranötter bättre än grädde?

För den som inte går ner i vikt pga mejerier så är paranötter såklart bättre än grädde, för den som tål mejerier är det egentligen sak samma, bra paranötter innehåller bara 4% kolhydrater, men sju gånger mer protein än grädden. Enda problemet är väl att fettet är väldigt fleromättat. Men jag skulle välja paranötter framför grädde ändå, flytande fett mättar mig sämre än fast föda rik på både fett och protein.

Men om man nu råkar tåla mejerier eftersom man kan dricka grädde Är paranötter fortfarande bättre?

Det är upp till var och en att bestämma. Jag personligen skulle välja nötterna, mer protein, så det känns som mer komplett lätt måltid än att bara gå och dricka fett. Och mättar mig bättre gör det också. Andra har inte samma erfarenhet, de kan hålla sig mätta på grädde eller kaffe med kokos hur länge som helst, men jag behöver oftast fast föda för att få någon mättnadskänsla.
2 kokta ägg.
3 dl grädde 40% eftersom det finns 40%ig
Jag åt detta till frukost när jag var på träningsläger i somras, stod mig bra till lunchen.
/Henrik