Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-efterrätter-och-sötsaker
Läst 8136 ggr
brallan
0

Kokostoppar utan socker?

Någon som provat att baka kokostoppar men uteslutit sockret? Tycker det borde kunna funka med bara kokosflingorna, smöret och äggen.

eva-
0

har velat prova länge men ej blivit av än. tänker använda vaniljpulver. då slipper jag sötn.medel o det borde räcka med vaniljen o kokosen.

Andina
0

Annars kanske stevia eller sukrin (naturliga sötningsämnen) kan vara ett alternativ - om det inte blir gott utan socker? 
Ska bli intressant att höra om det blev gott utan tillsatt sött.

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

brallan
0

Ja sukrin kanske jag provar. Det får man skicka efter va, eller finns det i affärer (bor inte i storstad)? Vaniljpulver finns det i affärer?

Aniara4
0

Ja, det finns bl.a. recept här. Jag brukar använda receptet på kokospåsen och ta bort sockret. Om man tycker det är gott eller inte är en smakfråga och beror väl på hur avvand man är från sockret.

brallan
0

Tack aniara, jag provar nog utan socker först. Gillar ofta kakor som det är lite socker i snarare än mycket. I annat fall provar jag kanske med sukrin. Kan man göra kräm på det här sukrinet också?

Ballo
0

Jag gjorde kokostoppar i förra veckan. Dom blev jättegoda. Min dotter och hennse familj åt upp alla på en gång.Skrattande

2 äggulor

0,5 dl kokos

0,5 dl mandelmjöl

25 gram smör

25gram kokosfett med smak

en nypa vaniljpulver

ett par droppar stevia.

Vispa äggulor med smält smör och kokosfett.

rör i resten av ingredienserna

15 till 20 sekunder i microvågs ugn.

jag har inte provat baka dom i vandlig ugn.

Mvh Ballo.

Min hemsida med lite om mig och mitt liv. Min hemsida

marimu
0

Jag prövade med sukrin i st f socker i ett vanligt recept och det blev rätt OK i konsistensen. Dock gillar jag inte sukrinsmaken.

majala
0

Jag gjorde kokostoppar t jul, använde ett recept jag hittade när jag googlade på "kokostoppar +lchf". Stabbigt som bara den men riktigt gott.

Sen handlar det nog mycket om huruvida man är en sockerjunkie eller inte. Jag har aldrig direkt gillat socker så för min del utesluter jag alla typer av sötningsmedel.

nobban7
0

Jag gör så här.