Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 3124 ggr
hjortronet
0

nattjobbande hjortron

hej alla!

Detta är mitt år! Fyller 40 o får 6 fler semesterdar Skrattande Kom i kontakt med detta sätt att leva efter att läst Skaldemans bok. Sen dess har jag varit honom trogen…i 6 veckor. En dag föll jag pladask, åt pizza o 2 glas cocacola, sen en stor påse blandgodis. Hade så brått att få i mig godiset så jag satte i halsen. Är sockerberoende därför testade jag denna metod, (när jag ätit socker så somnar jag eller är livsfarlig i trafiken) Men nu är ordningen återställd…Verkar som att alla har lätt att gå ned i vikt men så inte jag.Men jag antar att dom sista 10 kilona sitter "hårdare". eller så är det nattjobbet..Kommer från en släkt med hjärtproblem o diabetes..jag har inte nåt stöd där med mitt fettätande..därför är jag glad att ha hittat hit. Godmorgon!

anneli1964
0

Hej och välkommen!

mezza
0

Hej!

Och grattis till dina nya semesterdagar!!

Jag tycker fortfarande efter tre år att det var min bästa present!

Vad duktig du var som lyckades ta dig upp på banan igen efter pizzan!

Jag har också svårt att bli av med mina kilon men jag läste något av Margareta att hon var tvungen att vara jätte strikt om hon skulle bli av med något kilo..

Egentligen borde din släkt som har hjärtproblem och diabetes vara ett gott stöd den här kosten är ju inte minst till för dom!

På länken till Annika Dalkvists blogg finns hennes kost råd enkelt att akriva ut och man kan ju försiktigt berätta för sin släkt.

Den finns bland länkarna!

Välkommen hit!

Och godnatt antar jag för dig om du inte redan sover.

Själv går jag till jobbet nu!

Margareta
0

Precis, vi är många som får kämpa med kilona men största vinsten med den här kosten måste vara välmåendet…

Numer pensionär i Nynäshamn

magma
0

Välkommen, från en nattjobbare till en annan:)

Jag gick upp ur sängvärmen för en timme sedan, efter att ha jobbat hela helgen i snö och elände.

Vad gäller nattarbete och viktminskning/LCHF så är det verkligen något av en utmaning… (Började igen på mitt nattjobb nu efter nyår, efter 1,5 års föräldraledighet) Kanske främst för att jag upplever att jag blir så sugen på nätterna! Det är väl min trötta hjärnas sätt att försöka bli mer pigg och vaken, speciellt framåt två, tre sisådär och även när jag normalt går och lägger mig så är "plock och ät" suget som värst. Och också för att jag har mindre vaken tid att handla, laga mat och planera mitt ätande. Ställer helt klart mer krav på min man! "Gör vad som helst med kött och lägg till broccoli" suckade jag häromdagen när han undrade vad han skulle hitta på Räcka ut tungan

Lycka till!

Margareta
0

"vad som helst (kött/fisk/fågel/ägg" + broccoli är ett himla bra "recept" på välmåga…

magma
0

Javisst Margareta! Han klarade det strålande i helgen, det har blivit allt från pannbiffar och…*öh*…jo, fiskgratäng svängde han ihop också. Nu har ju jag varit föräldraledig från april-05 och till nu i år den 2 januari, och således så har han inte satt sig in så himla mycket i vad jag äter egentligen- eftersom jag haft hand om min egen LCHF-kost. Åtminstone för det mesta. Men nu blir han så illa tvungenFlört

Margareta
0

Duktigt!!!Kyss till honom! Vi behöver allt stöd vi kan få. När min man och min son gick över till samma kost och vem av oss som helst kunde laga mat blev allt så mycket lättare…