Hur luktar aceton?
Hur vet jag att det är acetonlukt och därmed att jag bränner fett, och inte ammoniak - o jag bränner muskler?
Hur luktar vice versa ?
Gå in i ett lindrigt rengjort stall med hundra hästar. Där luktar det ammoniak.
Kom till farbror raphanus så får han andas på dig. Han luktar aceton.
Annars kan du gå till hyllan märkt KEMTEKN. på Hemköp. De har i alla fall aceton som du säkert kan lukta lite på i smyg.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

Om du har känt hur det luktar när någon tar bort nagellack. Det är aceton.
ammoniak finns också i bland hemkemgrejerna. Men stor försiktighet anbefalles vid sniffning,

Ammoniak är vad det luktar om man har gjort nr 1 och glömt spola några timmar.
Tack
så ammoniak luktar det inne hos mina höns.
Tja jag tycker att jag luktar lite hur ska jag beskriva nästan sött
visst har jag nagellacks borttagningsmedel hemma, men det har parfym i sig så och jag är bara lite osäker.
När jag var på gymmet i förmiddags tyckte jag nog att det började lukta lite fränt kanske ammoniak
Hur ska jag undvika bryta ner muskler när jag är i gymmet
jag vill ju bygga muskler o inte tvärt om

Muskelfibrer skadas när man anstränger dem, och de lagas när man vilar och blir vanligen starkare sen. Muskelbyggnaden innehåller ett moment av att också ha sönder lite. Reparationsmaterialet är protein och kolesterol, och kroppens bränsle är fett. För att bygga upp skadade muskler måste man se till att få i sig tillräckligt med protein.
Så jag kan inte äta för mycket protein då
ja menar om jag råkar ha "fel" balans mellan fett o protein, att jag bryter muskler o inte fett som jag vill ha bort

Det är inte sannolikt att du får i dig vare sig för mycket protein eller fett. Man blir ganska mätt när man äter sånt. Däremot är kolhydrater en stor bov när det gäller att äta för mycket, eftersom det snabbt resulterar i hunger igen.
Så se bara till att du inte äter för lite protein. Lite mer kolhydrater kan man äta direkt efter ett hårt träningspass, men det bygger inte muskler, det fyller på depåerna av glykogen i musklerna. Käkar man för mycket kolhydrater kan de sätta sig nån annanstans. Om man begränsar sig till att äta fett i stället för kolhydrater så tar det längre tid för glykogendepåerna att byggas upp, men en av idéerna med att äta LCHF är att man ska vara i ketos, dvs förbränna fett, och det kommer igång lättare om man inte har stora glukogendepåer. Glukos kommer troligen att frisättas i alla fall när man tränar, det är flera som rapporterar att blodsockret stiger vid träning.
Ok tack
jag försöker att ligga väldigt lågt på kolisarna
det är väl i kaffet bara så lite mer
tex ett 1/2 glas vin o lite halloumi-ost på helgen
dåligt gjort brännvin, om du har varit i kontakt med hemkokat någon gång, har en doft av aceton över sig.
Nä
det har jag inte varit i kontakt med.

Du kan köpa teststickor på apoteket som heter Keto-Diastix.
Man kissar på dom och dom visar vilken mängd ketoner du har i urinen.
Du får fråga efter dom vid kassan, dom står inte ute.
men sofiecoe är det nödvändigt ?
jag äter ju i princip inga kolisar och har hållit på med det här i ett år nu.
jag vill bara vara säker på att inte bryta muskler utan få bort det sista fettet jag har ca 5 kg
jag luktar även från svett o underliv konstigt efter så lång tid
har förstås inte varit så strikt hela tiden, utan periodvis.
men lukten i gymmet måste nog ha varit ammoniak

Nä absolut inte, med det är bra att kolla om du är osäker.
#13 - Just vad beträffar underlivsdoft drar vi LCHF-are kanske det kortaste strået. Enligt en viss Anna Anka är sparris det värsta man kan äta i det avseendet, och sparris tillhör ju de bättre grönsakerna för oss. Granatäpple, som är proppfullt med kolhydrater, lär ge en angenämare upplevelse i nasal-genitala konfrontationer.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
Jag har hört många som säger att urinen luktar annorlunda när de ätit sparris
#16 - Ja, alla kroppsvätskor påverkas av vad vi äter. Äter du blodriska, så blir kisset rött, och äter du bockhornsklöver, så luktar det curry när du svettas.
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
måste bara påminna mig o läsa min egen tråd
glömmer efter ett tag bra att ha detta om ett uppslagsverk!