Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 7369 ggr
yngwie
0

Var köpa inälvsmat?

På senare och särskilt efter att ha läst http://www.westonaprice.org/Guts-and-Grease-The-Diet-of-Native-Americans.html har jag blivit mer intresserad av att äta mer inälvsmat. På Ica här har de bara ungnötslever, kycklinghjärta och kycklinglever. Jag bor i Örebro-trakten, och har således inte tillgång till Stockholms saluhallar eller liknande. Hur får jag tag på saker som njure, hjärna, lunga och tarm?

Tisdag
0

Prata med din butik, de kan säkert beställa hem.

raphanus
0

Parkhallen är väl den mest välsorterade Örebro-butiken, vad jag vet. Det kanske finns bra inälvsmatsbutiker i Vivalla. I demografiskt ekvivalenta Rinkeby utanför Stockholm finns det i alla fall tre schyssta ställen där man lätt kan hitta njure och mage av fin kvalitet.

Per_W
0

De stora butikerna typ COOP Forum, ICA Maxi och Willys är säkraste tipset. Där brukar man regelmässigt hitta sådant som grishjärta, nötnjure och kunna åtminstone beställa t ex nötlunga.

Ta även en titt i invandrarbutiker med inriktning mot Mellanöstern. Där brukar inte minst lamm-inälvsmat finnas, typ lammnjure med mera (passa då även på att testa lammtestiklar även om det inte direkt tillhör inälvorna!)

/Per Wikholm