Konstiga Sverige
Här är en intressant artikel om hur de svagaste i samhället behandlas idag, vad är samhället på väg att bli kan man undra?
Konstiga Sverige
Det har gått åt skogen med Sverige! Vi ska rädda alla isbjörnar, alla vargar, alla orangutanger, klimatet, alla världens barn, alla flyktingar, alla ensamkommande flyktingbarn.
Min fråga är nu:
Vem ska rädda alla pensionärer och alla sjuka och arbetslösa? Inte är det den här regeringen i alla fall och på en direkt fråga till Mona Sahlin (förra veckan) så är inte hon heller intresserad.
För rättvisans skull sänk skatten för pensionärer och ta bort alla jobbskatteavdrag.
Pensions sänks men för de gamla på våra sjukhem så höjs hyran igen! Det gäller för kommunen att förse sig.
Vilket samhälle vi har fått!
ARG PENSIONÄR
Länk: Örnsköldsviks allehanda den 9 januari 2010
Hur ser en lösning på problemet ut för dig, Per?

Vi ska rädda alla isbjörnar, alla vargar, alla orangutanger, klimatet, alla världens barn, alla flyktingar, alla ensamkommande flyktingbarn.
Så sant!
#2 Detta som står i artikeln kommer till 100% drabba dig också inom den närmaste tiden.
Har du någon länk till artikeln?
Dagens pensionärer är väl gårdagens makthavare? Varför gjorde ni inte ett bättre Sverige själva?
Nej, de flesta människor är inga makthavare, och dagens fattigpensionärer var det definitivt inte.
Alla pensionärer är inte lika, eller har det lika. Min man, som är pensionär, anser apropå jobbskatteavdrag att dagliga resor till och från arbetet, det har han inte, så därför behöver han inget jobbskatteavdrag.
Övriga punkter i artikeln kan jag inte kommentera, för jag kan inte hitta den på nätet.
Jobbskatteavdraget är bra. Som #6 skriver så är det faktiskt många pensionärer som tycker att detta är bra; man har ju faktiskt behov av mer som arbetande än som pensionär till tex. resor till/från jobbet.
Att pernsionerna nu har blivit lägre beror ju inte på att skatten har höjts för pensionärerna, det beror på lågkonjunkturen och att pengar försvunnit genom den! Inget någon politiker kunnat styra över alltså.
Lisabet - Jag skulle just till att skriva det du skriver! 
Inte alla pensionärer, arbetslösa och sjuka behöver "räddas"..
Och jag letade också artikel, hittade nån som tangerar ämnet, men vet inte om det är den som avses.
missaz - Inte för att jag menar att ta ställning för något särskilt - men nog går det styra över, beror ju på hurdant pensionssystem man konstruerar. 
Jag är en av dom pensionärer som är nöjd, mest när det har varit minus trettio grader och jag inte behövt kliva upp och hoppa in i bilen i denna väder.
Men - jag har varit frisk och kunnat arbeta över 40 år, fått dock byta ort och land för att hitta jobb. Får lite över hälften av nettopensionen från Finland, att Euron gått upp har givet mig en rejäl höjning. Sedan sparar jag på bensin, mat, kläder (hade offentlig jobb med många kontakter, måste då ha bättre kläder) och slipper stressen.
Jag förstår inte hur det skulle bli bättre för mig som pensionär om man slopar jobbskatteavdraget?
Visst kan man jämföra, i Finland är pensionsålder 63 år, min väninna i Frankrike har varit hemmafru förutom 5 år i yrkeslivet, änka och får med bostadsbidrag högre nettopension än jag, men jag är bara glad för hennes vägnar.