ont i halsen - vad gör ni?
Hej jag har börjat känna av halsen lite och innan jag började med LCHF så tog jag Kan Jang vid första tecknen på nåt sånt här men det är ju inte så bra ur LCHF synpunkt.
Sedan undrar om det finns några halstabletter som sockerfria och har lågt kolhydratvärde? ……eller vad använder ni för något att lindra en ond hals?
väck med det onda!
tack för hjälpen

ingenting! Låter den läka ut naturligt för då blir den motståndskraftigare till nästa gång det är dax
.

Jag brukar gurgla saltvatten när jag känner att jag börjar få ont i halsen/bli förkyld. Man blandar helt enkelt lite ljummet vatten och salt och gurglar ett par gånger. Upprepa några gånger under dagen.
Men hur du ska lindra en redan ond hals har jag tyvärr ingen aning om. Har inte varit sjuk sen april 2008 då jag började med LCHF 
Krya på dig!
Att ta någon sådan där "bättre" halstablett på apoteket kan ju vara en ide. Man ska ju inte ta så många om dagen, och de är sockerfria så så jätte många kolhydrater tror jag inte det blir.
Hemmagjord glass, isglass eller gräddglas kan ju också lindra lite på grund av kylan. Och likaså kan det vara skönt att dricka något varmt.
MEN är man inget specialfall så är man inte sjuk så länge så om det skulle bli lite mer kolhydrater (och du inte får några andra besvär en eventuell uppstoppad viktuppgång) så behöver det inte var hela värden.
I fyra fall av fem, när jag känner att jag får lite ont i halsen, blir jag bra igen om jag sover i halsduk och även på dagen går med antingen halsduk (hela vägen upp till hakan) eller en ordentligt varm vetesäck. I det femte fallet brukar det ta två dagar.
Alltid varmt om halsen när du har ont i den, speciellt om du måste gå ut i kylan! *brrrr*
Ibland känns det obehagligt att sova med halsduk, då brukar jag bara dra upp täcket ordentligt och "stoppa om" halsen så att ingen del blir kall.
Tusen tack för era svar ska köpa citron och ingefära imorgon och prova med det som lindring samt vira en halsduk runt halsen och hoppas att det går över snart =)