Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 10467 ggr
SirfalasEmy
0

Ni som har/haft näsblod

Själv har jag aldrig haft det, men jag har en närstående som ofta ofta har värsta Niagarafallen. Nu sist åkte han in akut och de lyckades bränna blodkärlen. De tog blodprover och gav honom dropp.

Ni som har/haft näsblod…har ni märkt nån skillnad med LCHF? Mannen i fråga äter inte LCHF, men jag bara tänkte kolla om det kanske skulle hjälpa.

sepersl
0

Tjena tjejen! När jag var liten hade jag ofta näsblod, det räckte att jag snöt mig och sedan forsade det. Det diskutterade att bränna, men när jag började mellanstadiet så blev det mycket bättre. Kanske hormonellt då jag fick min mens tidigt? Jag är fortfarande känslig då jag får näsblod av att använda nässpray (trots att jag använder spray för bebisar). Ska dock tillägga att jag måste använda sprayen i ett dygn eller två, snyter jag mig sedan så kommer det lite blod ur näsan.

Joula
0

Jag får väldigt lätt näsblod och har inte märkt någon skillnad sedan övergång till LCHF.

almeotto
0

Jag får periodvis mycket näsblod och tyvärr ingen skillnad sen jag började för 6 mån med lchf! men kanske efter längre tid?

Man kan ju hoppas!!

Mcshep
0

Jag har blött näsblod periodvis nu senast för bara nån vecka sen så blödde jag lite varje dag i 8 dagar men jag misstänker att det var för att jag fick i mig för mycket omega 3 i kombination med lite väl mycket stress som höjde blodtrycket.

När jag var mindre kunde jag blöda rejält flera gånger om dan nån dag och sen slutade det för att vara borta länge så jag kunnde inte koppla det till nån anledning. Behövde aldrig bränna som tur var.

sarag
0

Jag har hört att man lättare blöder näsblod efter att man varit sjuk. Alltså när man håller på att friskna till. Har tyckt mig också se det sambandet, både på mig och mina barn.

dufva
0

En 4-5 dar in i en förkylning när man kanske dessutom har en liten bakterieinfektion i näsan.

Det är då det kan inträffa för mig.

Det sker ju inte så ofta nuförtiden att det går så illa att man verkligen blir förkyld så då blir det inte mycket näsblod hellerTungan ute

Omega-3 i överskott eller nåt blodförtunnande medel typ waran skulle kunna bidra eller om man lyckats överdosera A-vitamin

SirfalasEmy
0

Tack för era svar! Vet inte om han har blodförtunnande, men kanske inte helt omöjligt. För mycket omega 3 tror jag inte då han äter margariner och allt annat onyttigt "tjafs" + inget gräsbeteskött och inget tillskott.

sockerhelvete
0

Detta är tredje omgången jag äter LCHF.

Jag får normalt sett INTE näsblod, men varje gång jag börjar äta LCHF så får jag extremt mycket näsblod. Sitter med papper i näsan nu.

Men någon sa att det är ett övergående problem..

JAUS
0

Jag får nu för tiden endast näsblod när jag sovit riktigt dåligt under en längre period, så när jag får det så tolkar jag det som en stark varningssignal och går jag genast hem och lägger mig för att sova.

Citronita
0

Till alla er som blöder näsblod kan jag rekommendera en nässpray från apoteket. Den heter nåt i stil med Nozoil och hjälper till att göra slemhinnorna mjuka och smidiga igen.

Viol-viol
0

Kan kanske vara värt att kolla upp om han har en blödningssjukdom, von Willebrand.

http://www.vonwillebrand.se
http://www.fbis.se/se/riks_hemofiliwillebrands.asp
http://www.skane.se/templates/Page.aspx?id=219467

lizaohman
0

Jag brände näsan flera gånger (blodkärlen!!!) i min barndom. Näsblod har jag som vuxen fått när det är alldeles för stressigt. Nu är det flera år sedan, faktiskt inte sedan jag bytte kosthållning. Kan bero på att jag tål stress bättre nu, psyket är tåligare? Det händer att mina elever blöder näsblod när de blir stressade, så stress är den enda kopplingen jag gjort vid näsblod. Men visst kan det vara lite blod när man snytit sig mycket också. Vi har ju oftast väldigt torr inomhusluft, vilket är påfrestande för slemhinnorna. Fundera om det inte beror på det - eller blöder han/du/ni lika mycket på sommaren?