Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 1887 ggr
lizziett
0

Varumärken med låg kolhydrat

Hej!

Vet du om något varumärke som har lägre än 6 kolhydrater/100 g för tex hallon, jordgubbar? I vilken affärskedja eller liknande finner du dom?

En likadan fråga gäller falukorv, där jag endast hittat COOPs lantfalu med 4  kolhydrater/100 g. Jag vet nog att 5 kolhydrater/100g är okej, men försöker alltid att finna det lägsta som går.

Kom gärna med förslag på olika matvaror som har låg kolhydrat och var ni köper dom.

Det är ju kul om vi kan hjälpa varandra Glad

Kram till alla LCHF-are!

Margareta
0

Jättebra idé att samla fakta här… Det finns en sådan tråd redan som startades för ett par veckor sedan.

Lidl har nog de bästa charkterierna med lägsta kolhydraterna, eftersom tyskarna inte verkar ha kommit på att man måste stoppa druvsocker i allt.

För mig räcker det inte att titta på hur många gram kolhydrater det är i en vara, jag måste även titta på vilken sorts kolhydrat det är. Om det är tex stärkelse eller druvsocker fungerar det inte. Stärkelse gör mig direkt uppblåst och druvsocker triggar sug, om det så är bara 3%.

Numer pensionär i Nynäshamn

magma
0

Jag TROR att Scans falukorv innehåller 4%, den köper jag till barnen och den innehåller inget socker.