Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2253 ggr
brallan
0

Ändra kosten vid träning??

Har tankar på att komma igång med lite träning inom kort. Promenera eller cykla till jobbet (så snart värsta kylan har lagt sig), simma en gång i veckan har jag tänkt. Har också en crosstrainer hemma som jag tränat mycket på tidigare som jag tänker försöka komma igång med. På grund av sjukdom har jag alltså inte motionerat på ca 1 år.

Funderar kring om jag behöver tänka till lite kring kosten, ska man äta mer/annorlunda de dagar man tränar t. ex?

Joula
0

Ät LCHF så du blir mätt, som vanligt med andra ord :)

Om du skulle börja träna riktigt tufft, typ tung stryrketräning eller löpning flera gånger i veckan kan det bli aktuellt att titta mer noga på kosten, men som vanlig motionär behövs det inte.

Lycka till med träningen!

brallan
0

Tack för svar Glad. Ok, då försöker jag fortsätta som vanligt och helt enkelt lyssna på kroppen. Den kanske vill ha mer mat då när jag börjar röra på mig.

Tack för lyckönskningen, ja jag hoppas verkligen komma i bättre form igen.

Joula
0

Ja något mer kanske du kommer äta, men stirra dig inte blind på crosstrainerns kaloriräknare för de visar ofta för mycket. Om du har ett mål att gå ned i vikt är det ju smart att inte äta upp alla förbrukade kalorier :)

brallan
0

Nej nej, jag kommer inte bry mig om kaloriräknaren. Jag går på kroppens signaler. Det går ju bra än så länge Glad