Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 4137 ggr
swiper
0

Här kommer jag

Hej på er!

Jag är en 40-årig kvinna som under de senaste 20 åren bantat mig tjock. Jag väger numera stadiga 108 kg och trivs inte alls med min kropp. Har nu bestämt mig för att äta LCHF och det känns väldigt spännande :) Jag har inte satt upp någon målvikt men har några delmål jag vill uppnå:

1. <100kg

2. bmi < 30, ca 88kg

Det skulle vara underbart att ha uppnått åtminstone det första delmålet till sommaren…

Sindri
0

Välkommen Swiper, önskar dig all lycka till på den här härliga resan.

8 kg till sommaren låter som ett klart uppfyllbart mål. Motgångar och bakslag kan naturligtvis inträffa, men ge inte upp! Du kommer att få massor med stöd och svar på frågor här.

WilliamJ
0

Ja välkommen!

Ta det så lugnt det bara går och njut av din nya mat. Läs gärna massor i början.

www.alltomlchf.se kan vara bra att läsa igenom som en start. Är man mer vetenskapligt intresserad har www.kostdoktorn.se en massa intressant. Är det recept som är intressant, ja allting finns på www.lowcarbkost.com

Lycka till!!

annasanna
0

Hej och välkommen!

Lycka till och, precis som de andra skrivit, njut av all den goda maten och livet!

/Anna

Tisdag
0

Välkommen och lycka till! Glad

kaisakavat
0

Hej swiper!!

Bra tänkt och hoppas allt kommer gå bra, bättre, bäst!! Skrattande

marieliden
0

Välkommen!

Har du bestämt dej, så lyckas du! Skrattande Känns det jobbigt så går man bara in här, och vips så är man motiverad igen. Lycka till nu!

swiper
0

Tack för det varma välkomnandet! Det är kul att vara här :)

Jag har ätit väldigt gott de här första dagarna (började 1/1…).  Det är kul att planera måltider. Saknar inte direkt VV och knaprandet på torra riskakor, sallad med tonfisk i vatten och fettfri dressing, hehe.

AgnesN
0

Lycka till!!!Glad

Zepp
0

Välkomen!

Det går säkert bra med dina mål, men det är ingen quickfix så ge det den tid det behöver!

Börja inte för strikt utan vänj dig vid sättet att äta o laga mat!

Och du har säkert läst det förut.. det är inte mängden fett som är avgörande utan andelen fett av ditt energiintag.. med tanke på hur energirikt fett är så räcker det för de flesta att alltid välja fullfeta produkter, steka i smör, cocosfett och ja helt enkelt ta bort de flesta kolhydraterna.. men var inte så rädd för grönsaker!

http://www.hertzmanfrukt.se/produkt.htm

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

kaisakavat
0

# 9 Fast vi äro olika. För vissa - t ex mig - funkar det ypperligt att radikalstarta. Gick från normalkost direkt till fakir efter att ha lästa halva Sten Sture Skaldemans "Ät dig ner i vikt".

Visst fick jag omställningsbesvär - hjärtklappning och trötthet under kanske ett par veckor - men det klingade ju av allt eftersom och allt blev bara bra!

Man väljer själv! Glad

Sen kan man ju alltid ändra. Ifall man tycker omställningen blir VÄLDIGT jobbig, då är det bra att veta att det kan lindras med lite mer kh, t ex lite mer grönsaker och/eller mejerivaror.

swiper
0

Idag gjorde jag en pizza med blomkålsbotten, hittade receptet här på forumet. Det blev oväntat gott (toppade med champinjoner och mögelost) och jag klämde i mig hela pizzan… Nu är jag totalt övermätt och har faktiskt lite ångest över att jag åt så mycket, har ingen riktig koll på hur mycket kolhydrater det blev.

Men gott var det som sagt Tungan ute