Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 1807 ggr
Amiechan
0

Köpa byxor

Förra vinter gick jag och köpte ett par jeans på HM som jag har älskat sen dess. De har format sig runt mina höfter och inte glappat bak i midjan och varit snygga. Och desutom var de inte så himla dyra. Det som kändes grejt när jag köpte dem var att det var HM:s nya jeansmärke och att de troligen skulle behålla dem. Så när jag skulle köpa ett par till blev jag något arg när jag upptäckte att de hade behållit märket men gjort om modellen…

Vad hade de gjort med jeansen? Jo, de hade gjort midjan bredare… alternativt rumpan mindre. Om jag valde ett par jeans som passade om ändan flaxade de i midjan, och jeans som passade i midjan tryckte ihop rumpan till en platt och ful form. 

Minns ni diskussionen om att "naturlig mat ger kurviga kvinnor med smal midja och rund rumpa"? Nåväl, i sådana fall insåg HM att midjan var för smal för de flesta presumtiva köpare och gjorde om jeansen så de skulle passa fler. Tråkigt för mig!

Idag var jag ute och shoppade loss på MQ och hittade tre par byxor som var sänkta till halva priset och ovanpå det fick man tre par för två pars pris :) Så till slut, efter ett halvårs letande, hittade jag snyggare och billigare jeans än HM:s :) 

Långt och pladdrigt inlägg, men är man glad så är man :D

umbra55
0

Grattis!*S* Själv hittar jag mina jeans på Westis.. de är stretchiga*S*

DaMum
0

Amiechan, va kul! Grattis!

Umbra55, var ligger Westis?

Margareta
0

Läckra bruden Amiechan…

Numer pensionär i Nynäshamn