Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-jag-behöver-måltidstips
Läst 3200 ggr
eva-
0

ersätta riset i sushi med..?

är bjuden på sushikväll på fredag, o gissar att det blir "självrullning"=)

ngn som kommit på ngt att ersätta riset med? det enda jag kan komma på är om jag tar med mig typ en floridasallad fast utan bacon och salladen. alltså fint riven blomkål, majo, cf. borde bli en hyfsat kladdig vit röra som håller ihop i rullarna.

annars får jag väl göra ngn slags sashimi, men det vore kul att vara med o göra några fina gröna rullar;)

Tisdag
0

Livlinan85 har gjort några snygga rullar med omelett i istället för ris.

tråden på kif

hennes blogg med bild på suschin.

eva-
0

tack så mkt Tisdag!

hade nog aldrig tänkt på omelett själv. men ska man verkligen ha vinäger i omeletten?? blir det inte mysko?

men kommer nog att ta med min blomkålsröra oxå o se om det funkar;)

fler förslag mottages gärna.

soderen
0

lägg ett par laxbitar omlott, lägg på färskost blandat med wasabi, rulla ihop.

Ät och njut.

/Ullabritt

Lieta
0

Jag tycker du kan satsa på sashimi. Se till att ha riktigt riktigt RIKTIGT färska fina fiskbitar och skär till dem i fina bitar som du doppar i japansk soja med en klick wasabi i. Sashimi, det är vad jag åt nästan varje gång jag åt på restaurang när jag bodde i Japan. Speciellt efter att jag började med LCHF… :) Är det riktigt färsk fisk så är det mycket godare än sushi, enligt min mening…

Bara ett roligt faktum jag måste bidra med, för skojs skull, är att Sushi (namnet) i själva verket refererar till själva riset (Su betyder vinäger). Och därför låter det lite kul med ris-fri sushi…. ;D

Egentligen är det väl en sorts varierad sashimi ni pratar om, och inte sushi, om man nu ska vara petnoga, ;)

Lynxx
0

Myrägg.

JAUS
0

#1 Hur gör man med omelett-sushi då? Det blir ju en dubbelomelett. Flört

Tisdag
0

#6 Hmmm… Obestämd

Separera vitan och gulan kanske, vitan som ris och gulan som ägg. Glad