hur mycket agg kan man ata per dag
Hej hej!!
har kort med lchf i bara nagra dar…skulle behova lite vagledning…blir osaker pa om jag ater ratt.
Min dag idag sag ut sahar
Frukost, omelett 2 agg med rester fran kottfarsen fran igar, en nave riven ost. stekt i smor
Lunch, 2 st fiskfileer stekt i en rejal klick smor, och riven ost pa, vitkal vid sidan av
Middag, aggrora med 2 agg, och bacon ca ett halvt paket. Mellan lunch och middag at jag ett agg for jag blev lite sugen…
Ar detta for mycket, jag ater ett baconpaket nastan varje dag till frukost, och ganska manga egg under dagen.
Snalla hjalp mig att komma underfund med det har

Du kan äta ägg tills du spyr.. vad jag vet så är det bara äggallergiker som behöver passa sig!
Ägg är nog ett av det mest kompletta livsmedlen man kan äta.. innehåller det mesta för att skapa ett nytt liv!
"Nya och omfattande analyser på Livsmedelsverket visar att ägg inte bara innehåller fullgoda proteiner. Ägg innehåller också mer vitaminer och livsviktiga spårämnen än man tidigare har trott. - Att ägg är ett mycket bra livsmedel är ingen nyhet. Men att vitamininnehållet var så pass högt är nytt för oss, säger Irene Mattisson, som arbetat med undersökningen på Livsmedelsverket. Livsmedelsverket konstaterar bland annat att ägg är en viktig naturlig källa till D-vitamin eftersom det finns så få naturliga D-vitaminkällor. Undersökningen visar också att ägg innehåller höga halter av E-vitamin, A-vitamin, B-vitamin och Folat. Förutom sitt höga vitamininnehåll är ägg mycket rika på antioxidanten selen samt innehåller järn, zink och jod. - Det finns få andra livsmedel som har ett så komplett vitamininnehåll och är så rika på viktiga spårämnen, säger Irene Mattisson."
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
okej, tack sa mycket for svar
men hur ar det med bacon, kanns som jag ater alldeles for mycket bacon, ibalnd nar jag inte orkar gora en rejal middag sa steker jag bacon och agg

Bacon är utmärkt mat, men man gör klokt att se upp med konserveringsmedel E250 om man har tänkt äta mycket av det.
okej, tack!
nu till en annan fraga, jag ater 3 mal mat per dag, men dari mellan kan det slinka ner ett egg eller tva, ibland en kopp kaffe med gradde, ar det ok att ta lite mellis da och da

Bättre vore det såklart om du åt tillräcligt med mat så du slapp mellanmål.. men vi är ju alla olka, och vad jag vet så finns det inget som säger hur många gånger per dag som är hälsosammast!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Enligt min erfarenhet finns det varken fördelar eller nackdelar med att dela upp maten på många mål, mig spelar det ingen roll om jag äter 2000 kcal (100 gram protein och 180 gram fett) i ett enskilt mål på morgonen eller om jag delar upp det på två, tre, fyra, fem eller till och med sex mål om dagen, ju mer jag äter på en gång desto längre håller jag mig mätt. En del har svårt att äta mycket på en gång, är man sådan kan man absolut dela upp maten på många små måltider dagen igenom, det varken hjälper eller skadar, som sagt.

#6 Samma erfarenhet här.