Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: medlemmar
Läst 2432 ggr
camsve09
0

Camsve09 - mitt första hela år med LCHF

Ja, det blir alltså 2010 det. Började så smått med LCHF sommaren 2009, och har lärt mig mer och mer under dessa 6 månaderna. Inte minst på detta eminenta forum! Tack alla som bidrar!

Jag hade inget uttalat mål när jag började med kosten, var nyfiken och hade precis försökt gå ner några kilo med pulver och konstaterat att det var idioti. Mådde skit. Beslöt mig för att testa kosten jag hört en hel del om, och som verkade passa mig (ost, nötter, grädde, grönsaker, kött och rödvin…)

Nu efter 6 månader har jag bestämt mig, det här är min mat! Jag mår, efter vissa omställningsbesvär, alldeles utmärkt!

2010 vill jag göra en seriös satsning på att lära mig laga ordentlig och varierad LCHF-mat och förhoppningsvis få bort lite kroppsfett. Mina kompisar har påpekat en förändring i kroppsform, men nu ska jag ta tag i träningen också. Promenader och yoga, till att börja med. Yogan ger mer muskler än man kan tro, och promenaderna ger allmänt välbefinnande.

Invägning - 78 kg Obestämd

Midjeomkrets - 91 cm Skrikandes

Lagade blomkålsjansson idag, och kunde konstatera att den var riktigt god!

Wish me luck!

Andina
0

Stort Lycka till önskar jag dig!!!

Jag tror du fixar det bra. Du har redan hittat de viktigaste fördelarna med kosthållningen - du mår bra - eller utmärkt! Det för dig bara vidare framåt.

Det är också urkul att 'experimentera' fram maträtter numera, tycker jag. Jag gissar att du också kommer att tycka det är roligt med matlagningen.

Du är ju på god väg - så, bara fortsätt!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Evanorm
0

Önskar dej lycka till. Jag började också med lchf i juli. Skrattande

WilliamJ
0

Ja..Lycka till och kör lugnt. Det kommer att gå jättebraGlad

camsve09
0

Tack alla!

Har druckit en kopp kaffe med kokosfett och grädde i morse. Inte hungrig ännu, så det blir ägglatte till lunch idag. :-D

camsve09
0

Verkar som om jag får lite "hjälp" med viktminskningen av stressen… jag har svårt att äta och har fått halsbränna och stressmage (ingen närmare beskrivning behövs, tror jag). Det här hände mig för 2 år sedan också, och då rasade jag i vikt under några veckor

TYVÄRR är det ju inget alls hälsosamt med detta, så jag har ätit så mycket jag har klarat idag. Alldeles för lite, men i alla fall… Lite nötter, ost, oliver och en del kaffe med kokosfett och grädde.

I morgon blir det jobb med ordentlig matlåda, och sedan har jag lovat mig själv och barnen en sväng till gymet på kvällen. Dom ska få "passning" och jag ska på yoga. Den behövs nu! Har inte tränat på två veckor, och det märks i både kropp och själ.

Har tagit tag i det som stressar mig (pluggandet) under kvällen, så nu känns det lite bättre.