Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 2724 ggr
marieliden
0

Gott nytt och Tack!

Vill tacka alla här inne, för vägledning, kunskap, och framförallt den gemenskap som man kan hitta här inne!

Efter 3 månader, har vågen pekat nedåt hela - 14 kg. Det är lika mycket er förtjänst, eftersom dagar när jag tvekat, så har jag kunnat gå in här, hitta andra texter med samma tankar och frågor, och på så sätt fått tillbaka mitt jäklar anamma.

Jag har ett år framför mej där jag fortsättnigsvis hoppas  minska i vikt, eftersom jag har en hel del att gå ner. 3-siffrigt fortfarande, hm…

Så detta året inleder jag på ett mycket bättre sätt än för ett år sen.

- 14 kilo

- friskare

- piggare

- Min kroniska Nässelfeber dämpats avsevärt, dock inte helt ännu=)

- Min mage är kolugn, som förut levde ett eget liv med gaser och ont var och varannan dag.

- Min fot, som fått bestående men efter en skada, funkar bättre och kronisk inflammation i hälsena och senfästen har dämpats något, nu när jag går ner i vikt och äter bättre.

- Jag är gladare överlag och vet nu att det är inte hopplöst trots  låg ämnesomsättning. Ligger på gränsen för medicinering för sköldisen och medicinerar inte ännu, hoppas slippa det också.

Positivt tänkande är inte så svårt när man ser alla fördelar framför sej, och fler hoppas jag på =)

Lycka till på det nya året, och framför allt må bra =)

Maia
0

Vad roligt att höra att det gått så bra för dig. Vilka hälsovinster! grattis!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

PiteCarina
0

Grattis till viktnedgången och hälsovinsterna! Glad

sigyn
0

Grattis till dina vinster och nedgång! Hoppas att du blir av med dina nässelutslag snart!

nobban7
0

Grattis och lycka till i fortsättningen!

Skaldeman
0

Bra start. Marieliden!  Väger du tresiffrigt bör du kunna ta ganska många kilo till innan du hamnar på din första besvärliga platå. Nu är det bara att käka på.

För mig flyter det på bra. I år ska jag lägga mig stadigt på rätt sida om 85 kg, det får bli mitt enda nyårslöfte. Det ska jag göra genom att minska på vinet, några kostförändringar är inte aktuella.

Sten Sture

marieliden
0

Tack Allihopa, och Skaldeman, hoppas du har rätt där =) Håller stenhårt på mitt kolhydratsintag, minimum - 0!