Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-billiga-ingredienser
Läst 7001 ggr
MimLan
0

Tips - Billiga julskinkor att bunkra nu.

För er som efterlyser billig mat är det enkelt att bunkra rejält av julskinkor nu. I alla "mina" affärer säljs de ut för 20-30 kr/kg för färdigkokt skinka så jag tvivlar inte på att det ser ut så generellt i landet.

ikna
0

Tack för tipset, jag har väntat på att de ska rea dem! Då ska jag passa på! Speciellt den rökta skinkan tycker jag är god och användbar till mycket, både varm och kall!

Tilda-T
0

Jag fyndade valnötter/hasselnötter på ica Maxi idag dom sålde ut dom för 19.90/kg.  Fick till 2 jättestora påsar för endast 55 kr!

Kanonfynd tyckte jag!

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

kaisakavat
0

Här i norr (Piteå) säljer ICA all kvarvarande julskinka för 29.90.. Annars var det ont om bra priser - i alla fall igår.

mammanOpappan
0

Jag vill tipsa om att man gör enkelt goda schnitzlar av julskinka. Skär ca 0,5 cm tjocka skivor, bred på lite osötad senap på en skiva, lägg på några skivor valfri ost, lägg ytterligare en skinkskiva ovanpå, doppa i vispat ägg och vänd sedan schnitzeln i t.ex. sesamfrö. Stek i smör  på båda sidor tills osten smält. Gott med blomkålsmos till.

smeo
0

#4 bra tips

jag har just köpt en billig skinka o funderar o funderar hur jag skall servera den.

savonit
0

#5 precise min fundering hu skall jag tillaga dessa skinkor?

Tilda-T
1

Rimmad skinka är en utmärkt bas till goda skinksåser,eller ha den som smaksättning till omeletter.

Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!

savonit
0

Jo men jag menar är det bara att tina den och skiva och steka?

Annars brukar ju alla grilljera osv, men det kanske bara är för julstämmningen, antar att det i övrigt bara ät att skeka eller så?

mammanOpappan
0

Om den är färdigkokt så är det bara att skiva och äta… Glad

ikna
0

Jag använder den till gratänger, eller bara som den är. En variant med hollandaisesås över skivad skinka och sparris, in i ugnen ca 15 min, klart!

Den rökta julskinkan använder jag precis som kassler.

savonit
0

Så då  har man köppt 2 st inte så billigt dock bara halva priset, men det blev bra långt under 40 kr/kg

Så nu skall det ätas rumpa :D