Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 3332 ggr
KattaMo
0

Sukrin i dryck??

hej alla!

Jag har tänkt att blanda till egen glögg efter tips här på forumet.

Har köpt essens på Apoteket och tänkte ha i lite SUkrin också, men igår när jag läste på förpackningen stod det att Sukrin inte skulle användas för tillberedning av drycker.

Är det någon som vet om det är ok att blanda i det i glöggen?

Mvh Katarina

KattaMo
0

Är det någon som vet???!!!Glad

cream
0

Det enda jag kan gissa är att det kanske separerar från vätska (vatten) så du får röra om glöggen precis innan du dricker den?

Giftigt blir det nog inte.. Testa!

MimLan
0

Ja, det är ok.

sofiecoe
0

Beredning av drycker låter som att det kanske har att göra med att det inte beter sig som socker, t.ex. inte jäser osv. jag har haft det i alla möjliga drycker och jag har inte mått dåligt.

storost
0

När man tar det i måttlig mängd är det inte farlig. Jag har läst på en tysk sajt, att det KAN påverka hälsan, när man tar för mycket sukrin i drycker. Inom EU är sukrin tillåtet sedan 2006, men inte i drycker.

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

Rebs
0

Om man dricker för stora mängder av sukrinsötad dryck kan man få diarré, så man får vara måttfull. Oskyldig

KattaMo
0

Tack för alla svar!

Jag höll tummarna och testade i glöggen och det blev jättebra! inte lika sött som vanligt glögg men det var bättre tycker jag!

cream
0

Själv brukar jag värma vanligt rödvin som ersättning till glögg. Ev. med "glöggkryddor" i. Fungerar jättebra om man är avvänjd vid det söta!