Viktuppgång?
Vid advent nån gång var det Hälsokontroll så jag vägde mig hemma utan kläder för att få ett "rent" värde, det var länge sen sist jag stod på vågen. Den hamnade på hela 109,7 kg (uj uj). Under advent och julhelgen har jag sedan inte kört särskilt LCHF utan det har blivit saffransbröd, sill och potatis, sillsallad, lutfisk med potatis osv. Räknade kallt med att jag nog kommer att spränga 110 kg gränsen så vid nyårsafton klev jag åter upp på vågen för att se hur mycket det blev. Till min förvåning så vart det 109,3 kg nästen ett halvt kilo lättare! Julmaten kanske inte är så onyttig för oss LCHFare i alla fall! Nu blir det i alla fall strikt ett tag framöver, så här mycket skall jag inte väga, och jag har inget att skylla på heller, den brutna högerarmen är i det närmaste läkt igen (förbannat knepigt att laga mat med högerarmen ur tjänst)
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus
Julmaten är la inte så onyttig det är ju mycket fett och protein där. Det är kakorna gröten och potatisarna bröden osv som är bovarna
Vad roligt starhawk att du hade gått ned lite istället!
Själv så har jag gått upp två kg under jul- och nyårsveckorna, men de kommer jag nog att tappa igen då julledigheten är slut.
Vad jobbigt med en bruten högerarm! Förstår att det har varit besvärligt med matlagningen!

#1: Ja några kakor och gröt ingår inte i vår julmat, men jag har knappast sparat på potatisarna och brödet precis, skinka och edamer på julvört är ju så gott
#2: Jo, när man är högerhänt så känner man sig ju helt handikappad, dom vänsterhänta har ju oftast av naturnödvändighet lärt sig hantera högerhanden en del, så dom blir inte lika handikappade när dom bryter vänsterarmen
Värd för Knivtillverkning & Slöjd iFokus