Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 5016 ggr
bustas
0

Tävling utan pris.

Vad är det som innehåller dessa ingredienser och som folk stoppar i munnen dagligen?

Varan är enligt text på paket fri från socker.          

Ocylitol 33%.

Sorbitol.

Mannitol.

Aspartam.

Acesulfa K.

Lectin från sojabönor.

Förtjockningsmedel E 414.

Aromer.

Fuktighetsbevarnade medel E 422.

Fyllnadsmedel E 452.

Färgämne E 171.

Ytbehandlingsmedel E 903.

Antioxidationsmedel E 320.

Färgämne E 133.

Efter 10 gissningar avslöjar jag delikatessens namn.

magma
0

En vild gissning är tuggummi!

Denna kommentar har tagits bort.
hemul
0

Jag tror jag vet (fast en ingrediens verkar konstig) och jag stoppar det inte i munnen. Tungan ute

Tandkräm.

bustas
0

Lögn i helsike att få till texten! Jag ger upp! Tydligen har även detta forum liksom magen svårt att acceptera dessa kemikalier.

camsve09
0

Tandkräm?

bustas
0

Vad som är kul är (kul å kul) att det stå på paketet att den är fri från socker men innehåller 67 gr kolhydrater.

Andina
0

Jag tänkte oxå gissa på tuggummi, men eftersom det, och tandkräm, redan är taget så chansar jag på någon liten pastill/halstablett typ läkerol e d…

Ere tandkräm???

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

bustas
0

Kan inte hålla mig att avslöja denna fantastiska vara. Så här står det på paketets framsida. "Travel Pack. WhitnensTeeth with microgranules. Wrigleýs Extra professionel White spearmints Xylitol Chewing Gum.

Tror jag ger alla rätt. Vem i katten kan avgöra om det är tuggummi eller tandkräm?

Andina
0

:)
Då ere både och!

Kul. Men läskig innehållsförteckning… Undrar vad man egentligen petar i sig numera. Jag tror att latin är lättare att förstå…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

magma
0

#4: Asch, vi måste ha redigerat texten samtidigt, jag hade ju fixat den en gång ju;)

Jag gör det igen, bara för att tillfredsställa mitt ordningssinne…Tungan ute

MillisB
0

Fy så äckligt det ser ut när det står så där i klartext… Det blir nog länge till jag tuggar tuggummi igen!

/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend.          (David Perlmutter)

Mervi
0

Tuggummi var min första tanke. Tur jag inte tuggar sådana.

[iovis]
0

Har inte tuggat tuggummi eller intagit "halstabletter" (godis) sen jag började med lchf för ett år sen.

matsmurfen
0

Enda anledningen som jag ser det att tugga tuggummi är att det på något sätt kan anses vara "gott"… men urk vad mycket "gojjs" man måste svälja ner…

Adur
0

Ett sockerfritt Viktväktar-godis (sånt som ger diarré…) innehåller nog ungefär samma saker. Skrikandes

magma
0

Tror att VV-godis ofta innehåller maltitol, och att det är det som ger diarrén.

Adur
0

Ja, otäckt är det i alla fall. Urk!