Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 3725 ggr
[per50]
0

Ditt nyårslöfte

Fil:Reflections of Earth 9.jpg

Vilket är det bästa nyårslöfte du haft eller hört talats om? Brukar du lyckas hålla dina nyårslöften? Har du något nyårslöfte för 2010 som du vågar dela med dig av här? Skriv gärna en kommentar i tråden!

Text: Staffan

Foto: wikipedia

2009-12-30

savonit
0

Skulle kunna ha flera stycken.

1: Gå ner 10 kg (Inga problem)

2: Skaffa ett jobb.

3: Få barn

4: Ta dagen som den kommer och sluta gnabba om pettetesser.

JA finns hur mycket som helst, men tycker det känns onödigt, då var sak har sin tid.

nyborjare08
0

Att inte avge några nyårslöften! Skrattande

Personligen fixar jag inte såna där typer av mål om hur mycket jag ska gå ner till när. Det skapar bara stress, skuld och dåligt samvete. Hos mig alltså. Men vi är ju alla olika som tur är!

MimLan
0

#2 Samma här. Men numera är det mer ett levnadssätt, att försöka leva bra i vardagen och inte fixera mig vid alla möjliga mål. Det är betydligt mer avslappnande och mer blir gjort.

Effie
0

Jag brukar lova mig själv att ta väl hand om mig. Däri inkluderas att äta bra, se till att sova ordentligt, att göra kul saker ibland. Etc etc. Visserligen klarar jag väl inte alltid av det heller, men det är en bra målsättning.

Visst går det. Om inte annat, så går det galet

majala
0

Mitt nyårslöfte är att spara 500:-/månad tills jag når min idealvikt. Då ska det shoppas en helt ny garderob!

Hoppas nå min idealvikt till oktober, då bör jag ha 4500:- på klädkontot. Glad

Når jag den inte förrän 2011 blir det ju bara mer på klädkontot, så det är ett slags win-win löfte. Tänker aldrig mer ge ett nyårslöfte som handlar om kilon eller träning, för det går alltid åt skogen.

kaisakavat
0

Jag brukar ta till nåt jättelätt och positivt!

T ex har jag ofta lovat att inte börja röka!

På det sätter lyfter jag fram något som redan är jättebra istället för att tänka att jag behöver bli mindre dålig i nåt avseende. Glad

camsve09
0

kaisakavat - smart! Ska nog stjäla den! Skrattande

bustas
0

Att försvara alla LCHF: förespråkare som mobbas.

Efva
0

Mitt nyårslöfte till mig själv är att bli av med de överflödskilon jag har lagt på mig pga överkonsumtion av kolhydrater. Till sommaren ska jag vara klar!

Ta-Co
0

Shoppa mindre, sluta köpa allt onödigt alltså sluta impulsköpa och istället börja spara till en större buffert.

Wtn3
0

Jag gav ett nyårslöfte för ungefär 10 år sedan om att aldrig ge några nyårslöften. Hittills har jag hållt det.

rikpe190
0

Jag lovar att inte försöka hoppa på ett ben mellan Göteborg och Stockholm iförd en medeltida folkdräkt från Dalaran, samtidigt som jag nynnar på gamla Beatles-låtar!

Tror nog jag klarar av att hålla det löftet Skrattande

vildamatilda
0

*fortsätta vra rökfri

* Äta så att jag mår bra och orkar med det jag vill

* komma i ett par jeans som tidigare passat bra

*äta så pass bra att jag orkar träna igen (LÄNGTAR!!)

Effie
0

Jag har en nyårsönskning också: Mer kaxighet i Sverige! Lite mer "hurra vad vi är bra!"  För visst är vi det!

Ska försöka bidra till det så gott jag kan.

LatMask
0

Jag ska avlägga nyårslöftet att alltid göra minst en EXTRA, trevlig grej varje dag!

Det lät väldigt luddigt, inser jag, så det är bäst att jag förtydligar lite; det är så lätt hänt att vardagen - och kanske även helgen - bara mal på. Man vaknar, man går till jobbet, man jobbar, man åker hem, man tittar på TV… Det är badkaret som ska skuras och middagsmaten som ska lagas och ungarna som ska nattas. Man knogar på, och känner sig lite trött och trist, och det enda man verkligen ser fram emot är semstern - då ska man ha det bra!

Så vill jag inte ha det! Jag vill ha något att glädjas åt varje dag, om jag så ska fixa det själv! Det behöver inte vara stort, flott och dyrt, nej, oftast kostar det inte några pengar alls.

Jag har tjuvstartat idag, förresten: Jag hängde ut en talgboll! Både katterna och jag ser fram emot besökarna!

Tycker ni att jag är väldigt fånig… Skäms

Effie
0

#15 Mycket bra idé. Det är så lätt att bara göra det nödvändiga; att varje dag blir den andra lik. Jag hade lite grann av den här tanken i mitt nyårslöfte också, att göra kul saker.

Funderar på att leta fram en dagbok, att skriva ner de där kul sakerna jag gjort oxå…

Magica1970
0

#8 Jag hänger på :)

Ta-Co
0

#15 Vilken fin idé!

#16 Så smart att skriva upp det oxå så man kommer ihåg vad man gjort och kan hämta inspiration till en grå vardag eller bara att läsa och känna att man uppskattar sig själv Glad

Andina
0

Det enda "nyårslöfte" jag har är att göra allt jag kan för att nästa Decennium ska bli det bästa någonsin!!!

Fantastiskt härlig bild du har bifogat också, Per50!

Gott Nytt 2010 på er allihop!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

magma
0

Jaaa… Har funderat på det där. Jag ska försöka vara lite mer nöjd tror jag! Att flytta fokus från det jag inte, har till det jag faktiskt redan har och att tänka aktivt på det åtminstone en gång varje dag.

Att försöka låta bli att ligga och grubbla och älta saker och ting på nätterna när jag inte kan sova, det vore också ett himla bra nyårslöfte… *s*

Gott Nytt år allihop från mig också:)

MegN
0

Jag brukar inte köra med nyårslöften - däremot hittar jag alldeles för ofta på saker som jag lovar mig själv, året om. Som att t.ex. gå ner i vikt, träna så-och-så ofta/mycket, och en massa annat. Som jag aldrig håller (mer än de första veckorna eller så).

Så jag försöker dra ner på löften i allmänhet. Fast ibland vet jag inte - utan de där löftena till mig själv kanske det aldrig skulle bli något gjort? Jag kan nog nöja mig med att skippa löften om vikt och träning.,,

camsve09
0

Jag lovar att köpa en självgående dammsugare i år!

Anmaja
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Brukar inte hållas med nyårslöften men efter att hösten -07 ha upptäckt LCHF bestämde jag att själv börja efter årsskiftet 2008, det blev den 17 jan. Satte som mål att gå ner tio kg till sommaren och under hela första året gick jag sakta men säkert ner 14 kg och jag var jättenöjd.  Sötsuget helt borta, det som varit mitt största problem innan. Inga kakor, bullar, inget smågodis och ingen choklad längre.

Tyvärr började jag missbruka mackor, smööörgås, hårt bröd, mjukt bröd och choklad (även om den är 70 eller mer) under andra året och jag har gått upp tre kg.

Mitt löfte i natt var därför att den 17 jan gör jag en nystart! Det känns jättebra att jag ska sätta igång på allvar igen, äta bättre, ja som jag gjorde då för två år sen och det gick så bra.

Varför just den 17? Det var ingen måndag (som 'alla' börjar banta på), utan en torsdag och efter alla helger och julgransplundringen. Vad kunde passa bättre än just den dagen när jag dessutom på kvällen hörde att AD fick godkänt av Socialstyrelsen för sin LCHF-kost!?

Gott nytt gott år med LCHF!

Anmaja Tungan ute

"Man är aldrig nere med en ballong"
/Nalle Puh