Nybörjare behöver lite hjälp !
Hejsan, Har sedan måndags kört efter LCHF metoden och tänkte bara höra mig för av er lite mer proffesionella.
Jag tar som ett exempel vad jag ätit idag:
Frukost: 2 styck hårdkokta ägg med majonnäs, 40 gram stekt bacon i smör och en kopp kaffe med grädde i
mellanmål: En bit Brieost och kaffe med grädde.
middag: Två styck smörstekta ägg med 125 gram bacon.
Dagens värden ligger på 79% Fett , 20 % protein och 1% kolhydrater.
Tycker ni detta är ett bra dagsintag av ovanstående värden ?! Tveksam på om jag följer det rätt
Tack på förhand - Andreas
Hej Andreas!
Välkommen hit!
Energiprocentfördelningen är så när som perfekt men jag reagerar på den lilla mängden mat! Håller du dig verkligen mätt på bara det där en hel dag?
Personligen äter jag oftast tre lagade mål mat om dagen och sällan mellanmål. Naturligtvis kan man dela upp matintaget efter hur det passar en själv bäst men det är viktigt att inte äta för lite totalt sett.
Jäklar vad du kommer att avsky ägg och bacon om någon vecka. :)
Välkommen! Ja, det ser bra ut, allt under förutsättning att du var mätt och att du inte äter för lite protein.
Du nämner inget om dina förutsättningar, om du äter för att gå ner i vikt eller för hälsan, hur stor du är, om du tränar, om du har sjukdomar, osv, så det är lite ett svar i blindo. Men fördelningen ser onekligen bra ut.
Hej på er, kul med snabbt svar :) !
Jag käkar hungerdämpande piller också för annars blir jag nästan aldrig mätt och går och småäter hela tiden.
Jag vill då gå ner i vikt pga hälsan för det första. född med dåligt hjärta så jag har börjat öppna ögonen för mitt eget välbefinnande.
jag är 190 cm lång och har en vikt på runt 100 kilo +- 1, Tränar inte så jätte mycket men det blir iallafall 50 minuter på träningscyklen 2 dagar i veckan , samt lite muskelövningar.

Det är väl ungefär så som många av oss åt som nybörjare.. men försök att variera lite allt efter hand.. så lär du inte bli så trött på samma mat!
Glöm inte att äta en del grönsaker oxå så får du c-vitamin o folsyra!
Här har du lite inspiration;
Köttfärs kan man variera i det oändliga!!!!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
#3 Hoppsan. Du är en stor karl och det är inte svårt att se att du äter alldeles för lite. I runda slängar kommer du kanske upp i 60 gram protein på menyn ovan och det är för lite för dig. Risken är att kroppen tar av musklerna istället, och det vill du helt enkelt inte. Ät det dubbla vdg proteiner.
Testa att äta så att du uppnår en mättnad, utan hungersdämpande piller. Det är helt okej om det blir "för mycket" mat ett tag, hur skall kroppen annars få en chans att lära sig att den får mat och du behöver lära dig att känna igen signalerna?
Att uppnå en bra fördelning av makronutrienterna är en sak, men det anger inte om det är tillräcklig mängd för en individ. Grundregeln är att man skall äta sig ohungrig/mätt.
Ja… hur många kalorier blev din meny? Låter lite.
Det blev sammanlagt 1500 Kcal , men ska pröva mig fram lite i taget och tillslut hoppas jag kunna hitta vilket som passar mig bäst :) !
Hej Andreas. Jag tror du kan fläska på ganska rejält och njuta av maten. Jag äter betydligt mer än dig, är lite kortare och har gått ner rejält med denna kosten.

Andreas!
Släng dom hungerdämpande pillren.
Vi äter oss ner i vikt. Vi svälter oss inte!
Hela filosofin bakom lchf är att vi ska normalisera våra mättnadskänslor genom att äta rätt.
Sen blir det oftast rätt storlek på portionerna samtidigt som du får vara mätt och nöjd i slutändan.
I början kan man tom vara lite mer hungrig än på normalkost men sen när kroppen inser att den kan få sin energi från fett brukar de flesta istället få ordentliga mättnadsreflexer.
Du tänker väl ändå inte äta dom där pillren resten av livet antar jag.
Försök att inte se lchf som ett projekt utan som en förändring du kan göra för livet, nå din normalvikt en gång för alla och ändå vara mätt och nöjd hela tiden 
Tack så mycket för alla underbara svar. 
Ni är verkligen underbara här på sajten som hjälper nybörjarna att komma igång!
Gott nytt år på er 
Oj Andreas. Du äter alldeles för lite! Släng dina piller och ät dig mätt. Se till så att du inte blir övermätt bara. I början är det lätt att äta mycket, men portionerna minskar om du lyssnar till kroppen. Kroppen behöver lite tid att fatta det här, så lyssna noggrant till den och ät endast när du är hungrig och sluta när du är mätt.
Lycka till och gott nytt år på dig med!