Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 3146 ggr
mezza
0

svullna fingrar

Har varit duktig nu iallafall itre dagar helt ochhela veckan lite duktig dvs helt undvikit socker och så mycket kolhydrater jag klarar..

Resultat ont i magen svullen i fingrar ben och under ögonen tänkte att jag kanske smäckt imig för mycket salt men idag har jag inte saltat fast jag har ju ätit oliver kan det bero på det

korseett
0

men vad har du ätit då? om vi ser det kanske vi kan hjälpa dig på sajten. Tre dagar med LC-kost är en mycket kort period och det kan vara så att kroppen nu protesterar för du göder den inte med vad den är van vid utan helt plötsligt så ska den klara sig på det den är skapt för. Drick mycket vatten och regelbundet under den vakna delen av dygnet- häv inte i dig ett eller två glas åt gången för det har kroppen ingen nytta av

Mervi
0

Skriv upp vad du brukar äta. Då är det lättare att svara.

Jag brukar svulla till lite efter ett hårdare träningspass, om jag ätit mycket salt mat, eller om jag ätit kolhydrater.

mezza
0

jag har ätit avokado kokt kalkon lite fullkornsbröd oliver feta ost revbensspjäll zuccini och purjolök makrillfile majonäs +smör men nu när jag rannsakar mig själv så åt jag faktiskt tvåskivormorots bröd igår….

Det brukar inte vara bra för mig med ljustbröd…

Det är som det oftast är mitt eget fel att det inte funkar…

i dag åt jag tre osötade fullkornsskorpor för attdet inte fanns något annat det tror jag nog inte var så farligt som brödet igår jag tycker från innan att det går bättre med bröd som är hårt tror det beror på att det tar längre tid för kroppen att suga i sig

Snälla bli inte vansinniga på mig för att jag är en slarver…

korseett
0

skorpor är fyllda av transfetter….

susanne.s
0

Du kanske skulle prova lymfreningskuren?

Margareta
0

Vi blir inte vansinniga på någon här… vi bara försöker komma tillrätta med problemet.

Om Du har svårt att låta bli att äta bröd/skorpor brukar det bå lättare om Du börjar med att äta mycket fett. Då blir behovet av brödet defintiivt mindre.

Jag brukar säga till nybörjare att det är lättare att BÖRJA med att lägga till fett än att ta bort kolhydrater. Att ta bort kolhydrater utan att ersätta med fett leder ovillkorligen till abstinens.

Numer pensionär i Nynäshamn