Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-på-kötträtter
Läst 6647 ggr
flowerpower1
0

Kebabrulle

Hej alla glada! Gjorde igår en jättegod kebabrulle, så tänkte inspirera er andra oxå.

Skär lite grönsaker (jag hade isbergssallad, rödlök, gurka, tomat och peperoni)

Gör en kebabsås på majonäs, cf och kryddor ( jag kryddade m spiskummin, vitlök, lökpulver, paprikapulver, pizzakrydda och lite tomatpuré)

Stek kebabkött och håll varmt.

Gör en sats oopsiebröd. Istället för små bröd gör större bröd (ca 20-30 cm i diameter) på bakplåtspapper. Grädda ca 10 min eller tills de fått fin färg.

Lägg ut en bit folie. Ta ut det varma brödet och lägg på folien, ta bort bakplåtspappret. Lägg på det varma kebabköttet, grönsaker och rikligt m sås. Rulla ihop som en rulltårta med hjälp av foliepappret. Snurra ihop "ändarna" så att inte såsen rinner ut. Servera rullen i folien, och ät m händerna.

Smaklig måltid!

Karin20
0

Jga älskar kebab, köper ofta kebabsallad. Den här rullen låter jättegott.

Var köper du kebabkött?

//Karin

flowerpower1
0

Jag köpte kebabköttet på hemköp. tror det var 1,5 gram kolhydrater på 100 gram. kollade inte resten av innehållsförteckningen så noga…

köpte kebabkött på willys förut som det var 1 g kolhydrater i men tror inte att den finns längre.

Annica38
0

Jag köper på Lidl!

MonicaHansen
0

kebab är gott:)

[iovis]
0

Vad är pizzakrydda ? (undrar en som kanske är lite korkad)

Wtn3
0

Alla har sin egen variant, men salt, oregano, basilika och svartpeppar är klassiska ingredienser.

MonicaHansen
0

torkad oregano är basen, men andra har basilika.. en smaksak..

Mervi
0

Låter gott!Skrattande