Hjälp! Var är min mens?
Jag undrar om någon annan har fått mera oregelbunden mens. Har hållt på med LCHF i 6 måmader nu, och rätt vad det är så är jag 3 dagar över tiden.
(Jag kan tillägga att jag har gjort 2 graviditets test och båda var negativa.)
Jag har kunnat sätta klockan efter min mens tidigare, så kan det vara kosten eller kanske viktminskningen på 20 kg som gör skillnaden?
Viktminskning (och ökning) kan rubba cykeln. Dessutom verkar flera av oss kvinnor ha fått rubbad menscykel inledningsvis av LCHF-omläggningen.
Tre dagar över tiden låter lugnt (min mens försvann i tre månader, men är nu regelbunden)

Oh tackar så mycket, känner mig lite lugnare nu.
Här är en till!! Från att ha en menscykel som en klocka så går jag nu en vecka över tiden, och den här gången verkar det bli ännu längre. Jag har dessutom trappat ner en SSRI medicin så det kan ju ha blivit lite mycket förändringar på en gång. Har gått ner 4-5 kg dessutom på 2 månader.
Men jag är sorten som oroar mig och jag gillar det verkligen inte, inte minst för att man tror man är gravid hela tiden. Just nu räcker det med våra 7 mån tvillingar…
En intressant sak-om man har varit plagad med candida, finns massa info om det på siten, kan den lura kroppen att tro den har tilråckligt med östrogen.Undrar om det beror lite på att med lchf får man kontroll på/mindre candida-och kroppen tror den får "mindre" östrogen.Eftersom det du nu får blir produserat och inte är en "falsk" östrogen måste det jo vara en mycket bra sak.Men det tar lite tid innan kroppen balanseras.
#4 Tack för informationen! Jag har sedan min graviditet haft stora problem med mjlökprotein, men efter att ha ätit LCHF i ett par veckor så har det blivit ansenligt bättre. Vidare har jag alltid haft svårt för stora mängder socker, har fått så ont att jag uppsökt akuten vid två tillfällen. Dock var jag i tonåren då.
Ska läsa lite mer om detta, kanske har det med saken å göra.