Känner mig omättbar!!!
Allvarligt talat, just nu kan jag äta hur mycket som helst. Vad tror ni, är det sviterna av mitt "Jul-och-nyårsslarv" som höll i sig till den åttonde januari, eller kan det bero på att jag börjat träna tre dagar i veckan och min kropp kräver mer? Hur ska jag tackla det? Äta tills kroppen sansar sig eller hålla igen? Kanske acceptera att vågen går upp några hekto men kroppen lär sig att den inte måste skrika efter mat?
Jag haft några sådana dagar, men idag har jag varit lugn och nöjd. Jag tror att för min det var det alla avvikelserna.
Men om du tränar så mycket kan det vara att du behöver mer mat. Prova att äta lite mer och se hur det blir med vikten.
Jag har också börjat motionera mera efter julhelgerna och även styrketräna så det kanske har varit det för mig med.
Äter du bara nyttig mat så är det säker ingen fara om du äter lite mer. Kanske någon annan har bättre svar.
Jag tror att det är en kombination av alla sakerna. Om du har "slarvat" så kan det spela in, men även träningen gör säkert sitt till.
Vad sägs om det "beprövade" sättet att öka på fettet en tid? Det är det råd jag själv brukar få när jag har hungerperioder.
Marylojs: Då sitter vi i samma båt du och jag… jag har hamnat helt på fel sida och går bara och småäter, det är olikt mig eftersom jag brukar vara tvärtom.
För min del skall jag börja med African Roibos och kokosfett NU!!!
Numer pensionär i Nynäshamn
DEt där roibosteet, är det gott? Har läst om det i "Damernas detektivbyrå".
Min hunger håller på att försvinna igen, jag har börjat gå tillbaka till min kost igen, blir ett par pepparkakor om dagen endast nu och inget annat skräp (pepparkakorna är bakade på fullkorn)
Jag få domen på lördag då är det dags för inväging och mätning, sedan börjar min praktik på måndag så jag kan inte gå och småäta utan måste hålla mig till matlåda, för vad finns det igentligen att äta i Ödeshög
troligen en massa skräpmat.
Som en student inte har råd med

DaMum
Rooibos te är jättegott tycker jag. Jag dricker det gärna med grädde i stället för kaffe. Det sägs att det ska vara väldigt nyttigt och mineralrikt. Det är ju som du vet inte riktigt te utan barken från en Afrikansk buske/träd? Jag köper hemköps egna och tycker att det är bäst men dom smakar lite olika dom olika märkena så man får testa sig fram. Visst blir man sugen när man läser om det i böckerna.
Jag har återgått till LCHF efter 6 veckors julslarv med kolhydrater och jag äter mer än jag gjorde innan, men magen krymper, så efter ett tag äter man mindre.
Idag drack jag Rooibos-te för första gången! Och hade grädde i. Det var helt okej tycker jag, men jag är och förblir en kaffemoster. Har alltid tyckt att te är något av "invärtes tvätt"…