Lunch på restaurang
Hej alla nya vänner!
Jag läste någonstans här på sajten om ställen i stan där man kan välja lunch så det passar LCHF - men nu hittar jag inte tillbaka dit!!! Hjälp!!! Min man har börjat hänga med, så det skulle vara jättebra med tips - han jobbar i sthlm vid Slussen… 
Jag vet inga direkt ställen fast jag väl känner till området kring Slussen. Men det går väl att äta på de flesta ställena och ta kött och fisk, lite grönsaker och putta undan ris/potatis/pasta. Skaldeman skrev att han då tar dubbla portioner så han får tillräckligt med proteiner. Men om man ber snällt kanske man kan få backning.
Idag åt jag middag med familjen på Götgatan (Brother Tuck).
Sonen (AnTeX här på iFokus) fyller 18 år idag.
Det gick utmärkt att välja bort ris/potatis.
Vi åt kött med broccoli och grönsallad.
URGOTT och jättetrevligt ställe…
STORA portioner och de blev JÄTTEGLADA när vi beställde in extra vitlökssmör…
Numer pensionär i Nynäshamn

Dubbla portioner blir kanske lite dyrt… men man borde ju kunna be att få grönsaker ist.f. potatis/ris/pasta…
Hälsa Grattis till sonen, Margareta! Vad trevligt att gå ut med familjen o äta på restaurang! Visste inte att Du bor i Stockholm… Nu ska Roger testa Brother Tuck på lunchtid! …rapport följer :)
Tack så mycket Sotlugg o Margareta 

såklart man kan tala om vad man vill äta
oftast blir kocken glad av att få laga till nåt annorlunda
så de e bara att beställa ,,o fråga snällt går de bra att gör aså hä'r
dom e ju servoie männskor o VILL ge dej en god middag
kolla menyn o gör en egen rätt
Jag bor sen veckan före jul på MUNSÖ och det är inte precis i centrala Stockholm. Vi har 3 mil in till Brommaplan.
Sonen går på Berga naturbruk i Västerhaninge, så vi träffades där det är lätt för honom att ta sig tillbaka till skolan.
Numer pensionär i Nynäshamn

Självklart - bra idé Wolfie! Göra en egen mix av vad de har i menyn - smart!!!
Mumsiga Munsö - det låter härligt - o sonen på Berga, lyllos!!! han kanske kan producera bra mat för en säker kundkrets framöver?
Jag ställer mej på kö i så fall!
Jag hittade någon sida förr där man kunde söka efter "gi-matställen" i olika städer. Tänkte att det kan ju i alla fall vara bättre än vanliga matställen. Tyvärr hittar jag inte tillbaka till sidan. Är det någon som vet vilken jag menar?
Grattis till sonen!! Vilken bra ide att äta ute tillsammans.