L-Glutamin får Ont i Magen
Hej allesammans!
Jag får ont i magen och blir sur, irriterad, besvärad av att dricka så lite som 0,2g L-Glutamin i ett glas vatten 30 min innan maten eller om jag tar det med maten…det spelar ingen roll när jag tar det faktiskt, Varför?
Jag måste få i mig det om jag skall läka min tarm bla.
Motion & träning, men du tar det för att läka din tarm?
Är du helt seriös i det du skriver här? Jag har svårt att ta dig på allvar, dels för hur du skriver, och dels vad du skriver.
Har du överhuvudtaget något belägg för att aminosyran glutamin (som alltså finns helt naturligt i all protein du äter) skulle "läka din tarm"?

#1 Om du googlar på l-glutamine + leaky gut (till exempel) får du upp en himla massa intressant läsning om l-glutaminets effekter. Muskeluppbyggnad är nog ett av de mindre intressanta användningsområdena egentligen.
Den som tror sig veta allt
vet inte särskilt mycket
Minsann. Nåväl, om man får ont i magen av L-Glutamin undrar jag fortfarande vad det har att göra i "Motion & träning", samt på vilket sätt det har med lågkolhydratkost i allmänhet att göra.
#3 Antagligen har där väl hamnat här pga att "motion o träning" ligger precis intill "tillskott, vitaminer o mineraler" i scroll-listan när man skriver inlägg.. Kanske nån admin kan flytta..?
Oj, ja det verkade precis bli fel. Usäkta
Men det kanske är någon här som upplevt liknande besvär?
Jag har bara testat det i pulverform och av märkena: Body Sciense och Gymgrossistens L-Glutamin (samt ett proteinshake Twinlab - 100% Whey Fuel Mass med mycket L-Glutamin i) alla dessa gav mig problem med magen.
Tack på förhand!