Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 2777 ggr
Kvintadena
0

112 Kg !!!

Hej !

Jag är ny här men inte nybörjare på LCHF-kost.Har för

en vecka sedan startat om att äta lågkolhydratkost.Det

är min enda möjlighet till viktminskning ! Har provat

olika dieter utan resultat.Vad tror du om mina chanser

att gå ned i vikt på LCHF ? Har du lyckats ? Alltid kul

med peppande historier !

Mvh Kvintadena

Wtn3
0

Förutsatt att du inte trillar dit och gör avsteg mer än max någon gång i månaden, helst ännu mer sällan, så ska du nog se att hälsovinsterna både på vågen och rent allmänt blir påtagliga, bara man har tålamod. Jag har tappat 35 kilo på ungefär ett år utan att behöva vara hungrig, fast det har inte varit någon större utmaning, jag längtar aldrig efter sött och använder mig därför inte av LCHF-godkända efterrätter eller något, mina enda avsteg är lite öl eller tortillas varannan månad.

Kvintadena
0

Fantastiskt att du har gått ned så mycket ! Då finns det hopp.

Jag känner inte för att göra några avsteg är mätt och belåten

utan sötsug.Denna kosthållning passar mig förträffligt.

kaisakavat
0

Kvintadena - Välkommen hit! Glad

Du har stora möjligheter att lyckas. Det är olika för oss alla hur fort/sakta det går och ibland - t ex ifall man har svältbantat mycket tidigare så kan det ta ett tag att få fart på förbränningen. Men oftast går det mycket bra.

Jag startade på 84 kg och väger nu 70. Första 10 kg gick fort, sedan dess går det långsammare. Tålamod är en dygd! Flört

Hoppas du kommer att trivas och Lycka till!

JAUS
0

Jag har tappat 35kg på drygt ett år utan motion, så för mig har det funkat hyggligt, har nu börjat att styrketräna för att gå ner dubbelt så fort till nästa år.

Räkna med att hamna på platåer där du står still ett tag, det är dock helt normalt och kommer gå över så småningom.

Kvintadena
0

Kaisakavat och Jaus !

Era inlägg ger verkligen hopp ! Nu ska jag till 100% gå in