Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsovinster
Läst 2777 ggr
Kvintadena
0

112 Kg !!!

Hej !

Jag är ny här men inte nybörjare på LCHF-kost.Har för

en vecka sedan startat om att äta lågkolhydratkost.Det

är min enda möjlighet till viktminskning ! Har provat

olika dieter utan resultat.Vad tror du om mina chanser

att gå ned i vikt på LCHF ? Har du lyckats ? Alltid kul

med peppande historier !

Mvh Kvintadena

Wtn3
0

Förutsatt att du inte trillar dit och gör avsteg mer än max någon gång i månaden, helst ännu mer sällan, så ska du nog se att hälsovinsterna både på vågen och rent allmänt blir påtagliga, bara man har tålamod. Jag har tappat 35 kilo på ungefär ett år utan att behöva vara hungrig, fast det har inte varit någon större utmaning, jag längtar aldrig efter sött och använder mig därför inte av LCHF-godkända efterrätter eller något, mina enda avsteg är lite öl eller tortillas varannan månad.

Kvintadena
0

Fantastiskt att du har gått ned så mycket ! Då finns det hopp.

Jag känner inte för att göra några avsteg är mätt och belåten

utan sötsug.Denna kosthållning passar mig förträffligt.

kaisakavat
0

Kvintadena - Välkommen hit! Glad

Du har stora möjligheter att lyckas. Det är olika för oss alla hur fort/sakta det går och ibland - t ex ifall man har svältbantat mycket tidigare så kan det ta ett tag att få fart på förbränningen. Men oftast går det mycket bra.

Jag startade på 84 kg och väger nu 70. Första 10 kg gick fort, sedan dess går det långsammare. Tålamod är en dygd! Flört

Hoppas du kommer att trivas och Lycka till!

JAUS
0

Jag har tappat 35kg på drygt ett år utan motion, så för mig har det funkat hyggligt, har nu börjat att styrketräna för att gå ner dubbelt så fort till nästa år.

Räkna med att hamna på platåer där du står still ett tag, det är dock helt normalt och kommer gå över så småningom.

Kvintadena
0

Kaisakavat och Jaus !

Era inlägg ger verkligen hopp ! Nu ska jag till 100% gå in

för LCHF-kost ! Även det att Julen står för dörren ser jag inte

som något problem.Det är ju mycket av julbordet som en

LCHF-are kan äta.

LenaE
0

Jag vet att du kan lyckas och när du ser resultat så blir du sporrad och forsätter, det blev jag i allafall, nu är det ju olika för alla men var beredd på att vikten står stilla i bland och att den minskar i etapper så var det för mej och det verkar vara så för många och att det händer att man gör avsteg ibland men det gör inget det är bara att köra igång igen nästa dag.

Jag brukar rekomendera dom som är lite tveksam att dom ska klara den här kosten för dom måste avstå en stor del av det dom är van att äta och dom tror att dom ska sakna det för mycket, att börja med att prova 1 vecka och tycker dom att det går bra så fortsätt en vecka till annars är det bara att sluta och dom flesta fortsätter och märker hur bra dom mår och att efter ett tag så saknar man inte det man ätit tidiagre särkilt mycket.

Jag har gått ner 56 kg från 113 kg till 57kg på lite mer än ett år men jag har nu gått upp nått kg och vill gå upp lite till men inte för fort , jag tycker faktiskt att det är svårare nu när jag ska försöka att hålla vikten och sluta gå ner, det är där det tidigare har gått åt skogen när jag har kört med andra dieter och vipps så har man gått upp igen, men jag har större hopp den här gången med lchf ska det gå , det är jag övertygad om.

Kvintadena
0

LenaE !

Det var en stor bedrift att gå ned så mycket i vikt ! Det var

fantastiskt.Vad lycklig du måste vara .

Hoppas du kommer på hur du gör för att inte gå ned mer i vikt

utan kunna stanna.

Mvh Kvintadena