Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 4310 ggr
korseett
0

hjälp med LCHF-kurs

Jag har planer på att efter nyår försöka mig på att hålla kurs i LCHF, hur, varför osv. Men jag har lite problem med att få ihop det till en bra nybörjarnivå.

Jag har tänkt mig att det ska omfatta 5-6 ggr à 2 timmar ca. Målet är att fler ska våga prova kosten men om de inte gör det är det ingen fara. De ska få kunskap om kosten, hälsovinster, diskutera ren mat osv.

Så nu är jag öppen för förslag. Är det några som redan har hållit sådana kurser blir jag glad om ni vill delge era erfarenheter. Finns det redan trådar med kursupplägg blir jag glad över om ni kan länka mig vidare.

LIPO
0
bustas
0

Kanske du kunde ha det i form av studiecirkel. Studiecirklar har en förmåga att rulla på då alla känner sig delaktiga i framtagandet av fakta. Dina erfarenheter blir givetvis en "grund" där du kan informera om var information om LCHF kan hittas. Exepelvis böcker och bloggar mm. Har själv haft denna tanke inför min återkomst till Sverige någon gång i framtiden. Lycka till oavset vilken form du väljer.

bustas
0

Där ser man LIPO. Konstigt sammanträffandeFörvånad

korseett
0

tack LIPO jag ska läsa vidare

Ja Bustas det är nog studiecirkel jag är ute efter. har inte tänkt på att det kan vara skillnad i upplägg beroende på vad man kallar det.

LIPO
0

Jag vet att NBV är positivt inställd till studiecirklar i LCHF här i norrland.

korseett
0

jag ska prata med vuxenskolan för dom har jag bäst kontakt med.

korseett
0

har läst igenom din tråd nu LIPO och det känns lite överkurs för mig med så många ggr och som du valt att föra den men en mindre variant får det bli. Ska fundera på kursupplägg och presentera det här senare så jag får lite feedback

LIPO
0

Har för mig att det är en minigräns på antalet träffar för att det skall godkännas som studiecirkel.

Jag lovar att det är lätt fylla ut tio träffar. Allt studie/diskussions material hämtade jag från bloggarna om lchf inför kommande träff så att det hela tiden var aktuella inlägg.

Jag upplevde det som att deltagarna ville fortsätta/förlänga träffarna.

korseett
0

kanske beror på vilket förbund man använder men här är det vanligare med 5-6 träffar och tom med kortare

nenna31
0

vill oxå hålla studiecirkel…återkommer senare….bråttom nu…tjing

nobban7
0

Hade 5 cirkelträffar i våras och 5 nu i höst genom Bilda. Eftersom vi hade tillgång till kök lagade och åt vi gemensam middag och gav varandra tips och råd om kosten.

nenna31
0

Jag ska verkligen ta tag i det här …..Glad

Det känns som något som skulle passa mig …..får se om jag ska göra det som en studiecirkel med matlagning eller utan….

Hoppas vi kan hjälpas åt med tips och trix för att få till når riktigt bra……

nenna31

Margareta
0

Jag har haft 5ggr med Vuxenskolan - varje tillfälle 3 studietimmar á 45 minuter.

Sista gången använde vi till Internetsökning på LCHF - jag hade svårt att komma på mer som inte var sagt. Kursen var mycket uppskattad.

Jag bjöd på lite LCHF-smakprov vid varje tillfälle.

Numer pensionär i Nynäshamn

Icegirl
0

Jag leder just nu en kurs i LCHF-matlagning i vuxenskolans regi. 5 ggr à 3 45-min-timmar.

Vi kör teori första 20-30 min. Då har vi haft teman som grunderna i LCHF, kaloriernas betydelse, diabetes, svårt att gå ner i vikt, etc.

Sedan lagar vi mat ur Airams och Dr Dahlqvists kokbok. Mycket uppskattat och under matlagningen går jag runt och svarar på frågor individuellt. Under och efter maten fortsätter vi och det är alltid 1000 frågor.

Hur roligt som helst.

Lycka till!

korseett
0

ska verkligen ta tag i detta jag med nu.

musli
0

Skulle vilja gå en kurs… Dyker det upp nån i jämtland så hoppar jag på när liten blivit så pass stor att jag kan lämna barnen hemma. =)

Medarbetare på bakverk.ifokus.se

MissMullig
0

Skulle vara trevligt delta i en i Sthlm Är det täknbart att du håller i fler Margareta?

Margareta
0

Min kurs var på Ekerö MissMullig - jag är tillfrågad om att ha en till våren men vet inte om jag hinner/orkar ännu.

Numer pensionär i Nynäshamn

MissMullig
0

Margareta det kan vara värt en tripp till Ekerö för den om du skulle orka det

Skaldeman
0

Du har inte tid med det, Maggan! Du ska bedriva din utbildningsverksamhet via LCHF-magasinet!

/SSS