Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 2922 ggr
susanne.s
0

ur en ny bok...

Du är vad du äter av Gillian McKeith:

På den tiden när jag just flyttat hemifrån, levde jag på eländig kost (ost, mjölk, fett, kött….) och lite för mycket alkohol i bland. Utan en tanke på konsekvenserna. Det är precis den mat som främjar slembildningen i tjocktarmen och hämmar de inre organens förmåga att rena blodet…..Hoppar en bit ner på sidan… nu vet jag att rätt mat ger förutom god hälsa, mjuk smidig hy, tjockare hår och starkare naglar…Hoppar igen…Ät fibrer…frukt och grönt i massor…undvik att blanda proteiner och kolhydrater så slipper du onödiga jäsningsprocesser…undvik mat som klumpar sig i kroppen så som rött kött, mejeripridukter och animaliskt fett.

I boken finns påståenden som dessa i överflöd suck och stön. Det här var på samma sida och det finns 222 sidor till!

Gittan-Xyz
0

Men finns det någon människa som ser anskrämligare ut än hon? Precis så torr och rynkig var jag under ögonen innan jag började med LCHF. Hon är verkligen ingen bra reklampelare för sin kost. Vår Doktor Annika är ju den fräschaste människa man kan tänka sig och en kanonrepresentant för kosten!

susanne.s
0

Precis!

Amiechan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

För att inte tala om Maria Tauson! Hon är så vacker! :)

http://kolhydrater.ifokus.se/ShowFile.aspx?BinaryId=cf890a4a-0396-44f5-bae1-c82e354a06ca&Filename=mariatauson.jpg

susanne.s
0

Ja och alla vi som är här!Cool

Amiechan
0

Men kom igen nu susanne.s! Om du nu är en sån snygging vill vi se bilder :D

susanne.s
0

Ha ha…du ser ju ut som en katt ju! Eller är det bara lilla bilden? Skämt å sido du är ju urtjusig som brud!

Amiechan
0

Mjau! :D

ninara
0

Gu va kul ni är :) Var kan man se en bild på den skrynkliga Fibermänniskan (författaren till boken alltså)…

susanne.s
0

Varsågod!

Amiechan
0

Nej nej, vi ska hålla oss till att visa upp skönheterna tycker jag :D "Bättre ett gott föredöme" ;-)

Få se ninara - är du en snygging du också? :D

ninara
0

Hjälp hon ser ju jätteläskig utRäcka ut tungan! Amiechan - jag skulle jättegärna sätta in en bild, men jag vet inte hur man gör, är stolt att jag klarar av att delta här överhuvudtaget - är inte så datavan…

Amiechan
0

Wohooo! *busvisslar*

:P

ninara
0

ouppfostrad verkar hon ju oxå - sitter o pekar finger åt en!

Gittan-Xyz
0

Är damen hos frissan Doktor Gillian eller susanne.s? Om det är förstnämnda måste den vara mycket retuscherad, för så där tjusig är hon verkligen inte normalt sett. Ser både torr och eländig och konstig ut, tycker jag. Doktor Annika har det fräschaste utseendet av alla med sina fantastiska tänder. Vilket leende! Hon kan extraknäcka och göra reklam för tandcreme om hon vill!

Amiechan
0

Var snälla nu töser, för annars kommer Margareta att skälla på migHemlis 

Hehehe, tala om att hennes trovärdighet skulle få en knäck om Annika D extraknäckte som reklampelare! :D

Gittan-Xyz
0

"Jag blev inte bara slank, jag blev glad också!" (Reklam för LCHF, sponsrad av Colgate…) Och så ett strålande leende.Skrattande

susanne.s
0

Det är INTE jag på bilden!Räcka ut tungan

Amiechan
0

Men vi ville ju ha en bild på "Snygg-susanne"! :D

susanne.s
0

Suck "snyggSusanne"  finns tyvärr bara i fantasin men eftersom både Maria.T och Annika är så vackra så förväntar jag mig att jag också ska bli det efter en tids LCHF. Jag kan ju sätta in en bild från 1979 eller nåt när jag vägde 60 och hade långt mörkt hår och inga glasögon och inga bilringar och…..snyft

Amiechan
0

*klappar snygg-susanne på huvudet*

Du kommer nog att börja gilla din kropp igen snart :) Och du - 60 kilo har jag nog inte vägt sen mellan- eller högstadiet eller nåt… förutom för när jag VV:ade och var mager som en skrika och ständigt sötsugen och grå i hyn…

susanne.s
0

Nu när du har kallat mig snyggSusanne så tror nog alla att lilla s efter punkten i mitt namn står för snygg! OK det kan jag leva med Skrattande

Amiechan
0

Jag tänkte på det med ;-) Du är härmed omdöpt till Snygg-Susanne :D

susanne.s
0

Mottar namnet med förtjusning Tack!Cool

Margareta
0

Ni är roliga… ids inte ens svara…Flört

Numer pensionär i Nynäshamn

magma
0

…men kul att läsa är det… Glad

SvartKaffe
0

Har sett en del program med henne och oavsett vad man tycker om hennes kost så hjälper hon många människor till ett bättre och hälsosammare liv utan en massa socker och skräpmat.

Jag gillar inte riktigt när man pratar illa om andra bara för att de råkar ha andra åsikter. Vi får tydligen inte skälla på Rössner här men häckla någon annan går bra????

magma
0

Häckla och häckla… Nu hittar jag inte "Rössner tråden" men där handlade det om död och elände om jag minns rätt, att han mer eller mindre skulle ha haft livet av folk med sina råd.

Det ÄR svårt med diskussioner via dator, men ändå tycker jag mig se en tydlig glimt i ögat i denna diskussion som saknades i den förra! Det skämtas om allt möjligt överallt, allt från riktigt hemska saker till mer harmlösa. Det här tycker jag var harmlöst, men smaken är som baken- delad (eller bred!)  (Om jag får uttrycka mig så Flört)

ovkyhn
0

Det var i allafall rolig läsning i denna tråden och ett skratt ger oxå hälsa och SKÖNHET!

Margareta
0

Jag som Sajtvärd gillar inte häcklande av NÅGON, men så mycket som det skrivs här hinner jag inte med att läsa allt innan trådarna blir så långa, att det känns för sent…

Jag tycker att var och en kan ta ansvar och läsa skrivreglerna och sköta detta snyggt utan att jag skall behöva vakta varje tråd.

Jag gillar överhuvudtaget inte att man nämner någon annan människas namn i syfte att svartmåla.

Däremot gillar jag motsatsen, när man talar varmt om någon man fått hjälp av på något sätt

/Margareta, sajvärd

Numer pensionär i Nynäshamn