Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: övrigt
Läst 3813 ggr
wickan57
0

Fattar inte att det ska ta så lång tid

Började med lchf förra året, började med 2 v allevopåsar och fortsatte sen med lchf. Har gått ner 10 kg. Har lika mycket kvar men jag tycker det är så lustigt med det här midjemåttet som ska vara max 88 cm, att det inte blir mindre?

Har gått upp och ner lite under året som gått men hamnat nu under mina 87 kg så glad så. Är ute o går så gott som varje dag minst 5 km. Har inte druckit någon alkohol på 5 v, det är nog det som satt fart igen att jag börjar gå ner. Hur länge kan man stå stilla förrän det börjar vända igen?? Någon som vet,

Tack för att Ni finns härute Skrattande

JAUS
0

Är du stressad? Stressövervikt lägger sig på magen.

wickan57
0

Jaa jag har nog en inre stress, taskigt med pengar och inget jobb….

Skaldeman
0

Vaddå lång tid!? Du går ju ner mycket snabbare än vad du gick upp…

/SSS

Roarkish
0

Bra poäng, Skaldeman. Jag blir själv frustrerad över min egen viktplatå titt som tätt och skulle vilja gå ner 10kg på knappa 3 månader som jag gjorde i början. Jag påminner då mig själv om att av de 35-40kg jag la på mig under de senaste 12-14 åren så har jag nu förlorat 16-17kg på 11 månader och mår bättre. Inte så jävla illa! Man måste behålla perspektivet även när frustrationen kryper på.

wickan57
0

Ja det är ju sant om man ser det så Glad

wickan57
0

Ja det är ju sant om man ser det så Glad

Idean
0

Jag hade problem jag ock men ökade fläskfärslimpan å minskade mjölk då blev jag mindre igen

wickan57
0

Jag dricker ingen mjölk alls, bara äggmjölk men det är ju gjort på ägg, smör, vattenGlad

Mooniq
0

wickan57

hej hej

jag har samma stiljte som du vikt/måttbandsmässigt.. Jag har döpt om min kropp till supersparare.. Den bara vägrar att ge ifrån sig minsta gram.. Provade att fakira i några veckor och så släppte kroppen 1.4 kg ifrån sig.. även jag har lagt de mesta mejerivaror på hyllan. Tidigare använde jag en del yoghurt, grädde o creme fraiche i matlagningen, nu blir det mer kryddsmör, bea-sås o majonnäs.

Men jag ser hälsovinsterna före viktnedgången så jag e ganska nöjd ändå.

Ha de bra

Monica

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

wickan57
0

Nej men jag har bara slutat med mjölk.

Grädde o smör o creme fr äter jag fortfarande. Har ätit blåbär o vispgrädde 3 dar på raken nu som efterrätt. Så gott så.Flört

Skaldeman
0

Wickan57,

du skulle kanske te4sta utan efterrätter i en månad och se vad som händer? Själv åt jag ingen efterrätt på åtskilliga år…

/SSS