Spa of embarassing illnesses
Förlåt att jag startar en ny tråd om detta ämne! Jag hittar inte den gamla…
Var det någon som såg senaste avsnittet? Det verkar vara en evighetsserie, har pågått ända sedan i somras någon gång och deltagarna är fortfarande bara inne på vecka 1.
Det händer inte så mycket, men man får detaljstudera deras avföring i alla fall.
I mitt tycke verkar det vara lite humbug. Jag tror säkert de har betalat jättedyrt för det där och får inte så mycket valuta för pengarna. För vad kostar det att hålla dem med lite fruktjuice, lera, grönsaksavkok samt kaffelavemang?
Nu skulle de få börja äta fast föda, men det var en långsam upptrappning.
Tror de känner sig lite lurade, men måste intala sig själva att de känner sig mycket bättre. Jag kan då inte se någon större skillnad på dem i alla fall.
Är det programmet som var på kanal 5 i söndags.
Just det, det går på Kanal5. Vet inte varför jag envisas med att titta på det egentligen. Jag blir ju inte klok på vad de GÖR - det händer absolut ingenting! Men det fascinerar mig på något sätt…

Jag har också sett det och jag tycker att det påminner om en docusåpa där man pratat och tjafsar och utlämnar sig själva. Jag tycker att man får se väldigt lite av behandlingar och förklaringar till dessa. Jag har själv fått akupunktur och irisdiagnostik så det tror jag på. Tarmrening är jag skeptisk till likaså fasta jag tror heller inte på att blanda allt detta på en och samma gång utan att man tar en behandling i taget och låter kroppen ta sig an den. Fasta på ett sådant där spa är naturligtvis det enda rätta för vad skulle det inte kosta spat om alla skulle ha mat! Tänk sedan att de flesta skulle ha någon form av specialkost! Nej då är det bättre att ta kopiöst i betalt och låta deltagarna svälta. efter en dag eller två blir dom ju också medgörligare.
Ja jag är skeptiskt men tron verkar allt sägs det ju så…
Håller med dig susanne.s!

Åhh, jag är jätteavundsjuk på dessa människor,jag!! jag har sett bara ett par avsnitt, men jag tycker att dom har förändrats mycke på den tiden jag har sett. Spännande med olika behandlingar, och vilken ,miljö!! Det enda är väl det där med fastan, det verkar inte så kul..men annars så..
Intressant det här med hur olika vi ser på saker och ting. Och berikande! Det som en del tycker är rena humbugen, kan andra uppleva som mycket innehållsrikt.
Det är bra. Det håller diskussionerna igång.
Vive la difference!

Jag tror inte att behandlingarna är rent humbug men som sagt så tror jag att det inte är bra att göra alla samtidigt eftersom jag tror att man stressar kroppen då och mår sämre än man borde göra. Kul om man kunde göra ett nordiskt likadant med duktiga terapeuter och seriösa deltagare. Kanske med lite mindre skitgrävning.

Ska vi anmäla oss då??? Ha,ha,,

Ja om jag får det gratis + en make over med kläder och allt efteråt!
Jag skulle gladeligens ställa upp på de behandlingar som är massage, reiki o s v där man får riktig handpåläggning av någon sort.
Däremot är jag inte intresserad av att sitta och kolla in mina eventuella tarmplack och sen stolt visa upp dem för mina medpatienter. Inte heller vill jag leva på fruktjuice med lera…
De där fysiska behandlingarna och så lite rediga, feta biffar och jag är med!
Vad är det??
Baerta, du kanske har märkt att jag ser på kanal 5 om söndagseftermiddagarna. Ett program som handlar om människor som är på något slags hälsohem i Spanien.

Jag råade oxå se ett avsnitt av det där programmet, men har inte hittat det igen… Då gjorde de först ett stort kaffelavemang och fick ligga på golvet o sen gå på toa… När de träffades igen visades ett foto på något enormt långt (ca1,5 meter) orm-/tarmliknande som nån tidigare patient hade bajsat ut efter lavemang nr " det såg jätteäckligt ut, samtidigt som jag tänkte: Herregud, har jag sånt där i tarmarna borde jag försöka bli av med det!
Huva!
ninara det har sänts flera avsnitt av programmet, men tyvärr väldigt oregelbundet. Jag kan i alla fall berätta att de fortfarande håller på att jämföra bajskorvar och tarmplack o s v.

Jag bara undrar? Ska det inte vara skit i tarmarna? Är det inte det de är avsedda för?
:D
Grejt susanne.s! Du har ju så rätt :P
Fast om vi blir "lufterianer" slipper vi kanske det? :P

Det finns ju sådana, lufterianer men dom erkände ju i ett Tv-program att dom drack lite te emellanåt och åt några kex så så strikta var inte dom. : )
Jojo - men det var ju de lufterianer som levde fortfarande ;-)
Vad är "lufterianer"? Lever de bara på luft eller?
#19: jepp 0.o
De börjar vanligtvis som veganer, övergår till att vara frukterianer och så tar de det sista steget till att bli lufterianer…
Nej damum, vad gör de?
De tror att man kan leva utan att tillföra energi och byggämnen till kroppen. Visst är det konstigt? :)
Vad är humbug?
Baerta
Jag hade aldrig hört talas om lufterianer förut, men du kan läsa i inlägget från Amiechan här ovanför. Och så kanske du kan googla på ordet.
Humbug betyder lurendrejeri. Oftast när någon eller några tjänar på att lura andra.